Концернът за потребителски стоки Unilever ще бори кризата на европейския пазар със стратегии от развиващите се пазари. Компанията ще започне агресивно да ухажва потребителите с ниски доходи. "Бедността се връща обратно в Европа", заяви директорът за Европа на англо-холандската хранителна и козметична корпорация Ян Зийдервелд в интервю за Financial Times Deutschland.
„Aко един испанец харчи средно само по 17 евро на покупка, тогава не можем да му продаваме препарат за половината от бюджета му".
Ето защо третият най-голям концерн за потребителски стоки в света сега ще приложи уроците от азиатския бизнес. „В Индонезия ние продаваме индивидуални опаковки шампоан за 2,6 евроцента и все още правим добри пари и там", споделя Зийдервелд. "Ние знаем как да го направим, но в Европа в годините преди кризата се отучихме". В Испания компанията е започнала да продава малки пакети прах за пране за около 5 пранета.
Конкурентът на Henkel Unilever произвежда известни марки като Knorr, Lagnese, сапуните Dove, сладоледите Magnum и дезодорантите Rexona.
Досега компаниите за потребителски стоки се опитваха да постигнат растеж в развитите западни пазари чрез по-скъпи органични продукти или премийни марки, за да се открояват от евтините марки на евтините магазини.
Новата стратегия на Unilever засега работи. След като продажбите на концерна в региона по-рано бяха в застой или дори намаляваха, през 2011 г. отново е регистрирано слабо увеличение от 0,7%. През миналата година в Западна Европа с общо 12,3 млрд. евро е била регистрирана повече от една четвърт от продажбите на концерна, а с марж от 17% това е най-печелившият регион за Unilever.