fallback

Френските автоконцерни ще получат държавна помощ

Субсидии и протекционизъм - френското социалистическо правителство не щади усилия, за да им помогне

18:40 | 25.07.12 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

С високи премии за закупуване на хибридни и електрически автомобили социалистическото правителство на Франция ще подкрепя в бъдеще боледуващата автомобилна индустрия на страната: за електрически автомобили премията ще се увеличава от 5000 на 7000 евро, а за хибридни автомобили тя се удвоява до 4000 евро. Производителят на автомобили PSA Peugeot Citroen обяви от своя страна в сряда в Париж голяма загуба за първото полугодие и план за спестявания.

Министър-председателят Жан-Марк Еро назовава като конкретна причина за плана за помощи спешността на ситуацията, породена от планираното съкращашане на хиляди работни места в автомобилната индустрия. Ето защо правителството е "минало в офанзива", заявява той след заседание на кабинета в Париж.

Според плана държавата ще купува за обществения транспорт само електрически превозни средства. Освен това френското правителство ще настоява и за проверка на спогодбата за свободна търговия между ЕС и Южна Корея. От азиатската страна в Европа навлизат сравнително изгодни автомобили, като например тези на производителя Hyundai. Освен това се предвижда автомобилните производители и поддоставчиците на индустрията да получават по-изгодни кредити.

По време на предизборната си кампания социалистите бяха обещали да се противопоставят на намаляването на работните места в индустрията и да защитят местните фирми срещу евтината конкуренция от чужбина. След парламентарните избори през юни обаче PSA Peugeot Citroen обяви съкращаването на 8000 работни места във Франция, а други компании се очаква да обявяват подобни мерки през лятото и есента.

На държавната помощ автомобилните производители ще трябва да отговорят с нещо, заяви индустриалният министър Арно Монтебург. Така например премиите за хибридни и електроавтомобили ще се изпкащат само в случай, че те запазят цените си непроменени. Също така колите трябва да са изцяло произведени във Франция.

Плановете на френското правителство ще засегнат преди всичко германските и азиатските производители, коментира германският всекидневник Handelsblatt. PSA и Renault са силно ориентирани към европейския пазар, където продажбите при малките автомобили отчитат драстичен спад заради еврокризата. Новите френски правила не са по вкуса на германските производители от високия клас - Daimler, Audi и BMW. Германците до последно отхвърляха намеса на правителството. Техният бизнес е във възход, а фабриките са добре използвани. Например Daimler само през второто тримесечие на 2012 г. отчете приблизително 1,5 млрд. евро печалба.

Директорът на PSA Филип Варен нарече помощта за иновативните модели „отлично решение“. Със сигурност то ще доведе до това, че сега съществуващите модели ще бъдат доразвити, смята той.

През последните дни бордът на директорите на концерна и правителството си размениха тежки обвинения. Президентът Франсоа Оланд дори обвини PSA "в лъжи" и отхвърли плана за съкращения на работни места като "неприемлив".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:46 | 12.09.22 г.
fallback