Спорът между социалистическото правителство в Париж и производителя на автомобили PSA Peugeot-Citroen за планираното съкращение на 8000 работни места ескалира. Днес министърът на промишлеността Арно Монтебург нападна яростно стратегията на компанията и поведението на главния акционер - семейство Пежо. Фамилията отхвърли атаката, като посочи, че "системно" се е отказвала от изплащането на дивиденти за сметка на компанията.
„Ние имаме реален проблем със стратегията на Peugeot, с алианса с General Motors, и с поведението на (главния) акционер", каза Монтебург пред канала France Inter. Той планира по-късно днес или утре да говори с директора на PSA Филип Варен и да уговори среща със семейството на Peugeot. В изявление обаче концернът изтъква, че е "дал пълен приоритет на компанията и на стратегията ѝ за развитие".
За разлика от своя конкурент Renault през последните години Peugeot задържа голяма част от производството си във Франция и се концентрира силно върху европейския пазар. Заради кризата в Европа в момента концернът изпитва финансови затруднения.
Същевременно Монтебург заявява ясно, че няма да има финансова помощ от страна на държавата без някакво обезщетение. Правителството, което на 25-и юли ще представи план за предоставяне на подкрепа на френската автомобилна промишленост, отклонява ново издание на премията за обновяване на автомобили. „Ние се стремим към масивна подкрепа за иновативни и екологични превозни средства, хибридни и електрически", казва министърът, като допуска въвеждането на някакъв еко-бонус.
Франсоа Оланд заплаши, че „правителството не приема такъв план за преустройство, той трябва да бъде предоговорен". Изправената пред закриване фабрика Aulnay на PSA в близост до Париж може да се превърне в „гробище на много политикономически илюзии“, писа през уикенда Nouvel Observateur. Само в този завод PSA ще съкрати 3000 служители, а още 1400 от 5600 работни места ще бъдат закрити във фабрика до Рен. Освен това ще отпаднат и 3600 работни места в развойния център.