Новата програма за преструктуриране на Lufthansa придобива конкретни форми. Флотът няма да расте до 2014 година, някои линии се закриват, намаление може да има на заплатите и осигуровките.
В писмо до служителите, с което агенция dpa-AFX разполага, председателят на борда Карстен Шпор изрежда стъпките за намаляване на разходите и увеличаване на средните приходи от пътник.
В Европа компанията се вижда притисната от бюджетните авиокомпании, като Ryanair, а на дългите разстояния – от арабски авиокомпании, като Emirates. През миналата година Lufthansa записа загуба в размер на 13 млн. евро, преди всичко заради загубата на дъщерните авиокомпании Austrian Airlines (AUA) и вече продадената British Midland (BMI).
Ключовите данни за „Програмата на бъдещето“ бяха представени още през февруари от изпълнителния директор Кристоф Франц. През 2015 г. разходите на най-голямата в Европа авиокомпания трябва да са с 1,5 млрд. евро по-ниски от 2011 г. От тази сума на основната авиокомпания Lufthansa се падат 900 млн. евро. От тях 600 млн. ще се постигнат от спестяване, а 300 млн. евро – от по-високи приходи.
За разлика от досегашните планове, сега се оказва, че флотилията от почти 700 самолета няма да расте поне до 2014 г. Вместо това вече поръчаните по-икономични машини ще заменят сегашните. По този начин се очаква да се намалят и разходите за керосин – най-големия разход на всяка авиокомпания.
Освен това Lufthansa ще закрие губещи линии и ще работи в още по-тясно сътрудничество по директните линии с дъщерната лоу кост компания Germanwings. За тази цел и флотата ще бъде уеднаквена. В Дюселдорф, Берлин, Хамбург, Щутгарт и Кьолн Germanwings вече няма да има операции.
По някои от дестинациите ще бъде закрита и луксозната първа класа. По линии, в които компанията среща сериозна конкуренция, ще има само икономична и бизнес класа. Освен това Lufthansa ще обмисли въвеждането на т. нар. Premium Economy Class.
За спестяването на средства ще допринесат и летищата и поделението по сигурността. Разходите за тях ще бъдат намалени с по 5%.
Lufthansa приключи миналата година на червенo. Загубата възлиза на 13 млн. евро. Оперативният резултат все пак е бил печалба от 820 млн. евро след 1 млрд. евро година по-рано. Авиокомпанията очакваше оперативна печалба в трицифрената област. Приходите са нараснали от 26,5 млрд. евро до 28,7 млрд. евро.