fallback

Резултатите на Volvo за 4-то тримесечие на 2011 г. надминаха очакванията

Продажбите нараснаха във всички региони, рентабилността се подобри, а паричният поток бе сериозен, заяви главният изпълнителен директор Олоф Першон

13:13 | 03.02.12 г.

Олоф Першон. Снимка: Ройтерс

Вторият по големина производител на камиони в света Volvo AB обяви, че запазва прогнозите си за 2012 г., след като нетната печалба за четвъртото тримесечие на 2011 г. е нараснала с 40% до 4,8 млрд. шведски крони (около 710 млн. долара) вследствие на увеличените продажби, съобщи MarketWatch.

През същия период на 2010 г. нетната печалба е била 3,4 млрд. крони, а сега анализаторите очакваха ръст до 4,7 млрд. крони.

Продажбите са се увеличили с 18% до 86,5 млрд. крони от 73,4 млрд. крони през аналогичния период на предходната година при предварителни прогнози на експерти за ръст до 81,05 млрд. крони.

Оперативната печалба за тримесечието е нараснала с 25,4% на годишна база до 6,955 млрд. крони, но остана под очакванията на анализаторите за ръст до 7,24 млрд. крони.

За цялата 2011 г. чистата печалба е нараснала с 61,6% до 18,12 млрд. крони от 11,21 млрд. през 2010 г. Продажбите за миналата година регистрират ръст от 17,2% до 310,367 млрд. крони, а оперативната печалба е достигнала 26,9 млрд. крони, нараствайки с 49,4% спрямо 2010 г.

„Силната тенденция на Volvo Group продължи през четвъртото тримесечие на 2011 г. Продажбите нараснаха във всички региони, рентабилността се подобри, а паричният поток бе сериозен“, заяви Олоф Першон, главен изпълнителен директор на компанията.

От Volvo посочиха, че поръчките през четвъртото тримесечие са намалели до 57 700 камиона в сравнение с 62 100 през третото, като понижението е за сметка на Европа и Южна Америка, а от Северна Америка е регистриран ръст.

„Северноамериканският пазар на тежкотоварни камиони се разшири до 216 000 машини през 2011 г. Благодарение на конкурентните продукти и положените усилия в областта на продажбите групата успя значително да укрепи пазарния си дял“, изтъкна Першон.

За Северна Америка през 2012 г. оценката на компанията е, че общият пазар ще продължи да расте и годината ще приключи с около 250 000 продадени тежкотоварни камиона. За Европа обаче прогнозата остава трудна заради несигурността около икономиката, макар прогнозата за продажби на около 220 000 тежкотоварни камиона да се запазва.

„Очакваме забавяне в началото на годината и постепенно подобряване, след като потребителите започнат да заменят старите камиони преди въвеждането на новите, по-строги стандарти за емисиите, които влизат в сила от 2014 г.“, обясни главният изпълнителен директор.

Той добави, че пазарът в Бразилия ще бъде слаб в началото на 2012 г., но компанията смята, че ще се възстановява постепенно през годината. „Запазваме оценката си за пазар от около 105 000 тежкотоварни камиона за цялата 2012 г.“, обяви Першон.

Volvo сви производството за Европа и Бразилия в началото на годината, за да се приспособи към намалелите поръчки, докато произвежданата продукция за Япония, Индия и Северна Америка остава на почти същите нива, както и в края на 2011 г.

Около 20% от оборота на компанията идва от подразделението за строително оборудване, като през четвъртото тримесечие на 2011 г. продажбите там са нараснали с 14%.

От Volvo отбелязаха, че повечето пазари показват положителна тенденция по отношение на продажбите с изключение на Китай, който е относително слаб.

Бордът на директорите на компанията предлага дивидент от 3 крони на акция, което е с 20% повече от платените 2,50 крони през 2010 г.

Във Volvo работят около 100 000 души, заводите ѝ са разположени в 19 държави, а продукцията се купува в 180.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:53 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Европа виж още