Продажбите на автомобили в Европа през 2011 г. са се понижили за четвърта поредна година, като новите регистрации в Европейския съюз са намалели с 1,7 процента на фона на продължаващата дългова криза, предаде БТА, цитирайки ДПА.
В същото време България е сред малкото европейски държави, където новите регистрации са се увеличили с 22,3 процента на годишна база, а само за декември увеличението е било с 5,3 процента спрямо предходния месец. Данните са на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA).
Статистиката за Европа сочи, че само през декември търсенето на нови автомобили е спаднало с 6,4 на сто спрямо същия период на по-миналата година, като през 2011 г. са продадени малко над 953 хиляди автомобила, съобщи АСЕА.
Общо през 2011 г. са регистрирани 13,1 млн. нови автомобила.
Миналата година Германия отново е била най-големият автомобилен пазар, отчитайки увеличаване на продажбите с 8,8 на сто. Само през декември на германския пазар, който остава единственият голям пазар в растеж, продажбите са се повишили с 6,1 на сто спрямо същия месец на 2010 година.
Франция и Великобритания са вторият и третият по големина пазари на автомобили в Европа за 2011 година, но техните продажби са намалели съответно с 2,1 на сто и 4,4 на сто.
Най-силен спад на продажбите отчитат в Португалия и Гърция с по 31 на сто. През декември в Португалия е отчетен най-големият спад за този месец в рамките на целия Европейски съюз - регистрациите са намалели с 60 процента.