Германският автомобилен концерн Volkswagen AG обяви, че продажбите на леки автомобили от основния му бранд са нараснали с близо 15% през ноември до 452 90 броя, съобщи MarketWatch.
От началото на годината концернът е продал 4,69 млн. автомобила, което е ръст от 12% на годишна база. На вътрешния пазар ръстът на годишна база е близо 11% до 549,300 автомобила.
В Централна и Източна Европа обаче продажбите са скочили с цели 48% до 195 800 автомобила, а само в Русия те са се удвоили до 104 200 броя.
Ръстът в азиатско-тихоокеанския регион е от 14% до 1,8 млн. автомобила, от които 1,61 млн. са продадени в Китай.
Доставките за Северна Америка са нараснали с близо 23% до 448 500 автомобила за периода януари-ноември.
„Брандът Volkswagen при леките автомобили се представи добре през ноември на световните пазари, които на моменти бяха волатилни, и продължи да увеличава продажбите на автомобили“, заяви шефът на отдела за продажби в компанията Кристиан Клингер.