fallback

OMV обмисля продажба на дружествата си в Хърватска и Босна и Херцеговина

Стратегията на компанията цели постепенно преориентиране от сегмент Рафиниране и Маркетинг към сегмент Проучване и Добив и сегмент Газ и Енергия

13:31 | 06.12.11 г.

OMV преценява възможностите за продажба на бизнеса си в сферата на търговията на едро и дребно в Хърватска (OMV Hrvatska d.o.o) и Босна и Херцеговина (OMV BH d.o.o). Това би означавало цялостно излизане и от двата пазара, се казва в съобщение на австрийската компания. Причината е промяна в стратегията на компанията.

Стратегията на OMV цели да опрости портфолиото на компанията. Това включва постепенно преориентиране от сегмент Рафиниране и Маркетинг към сегмент Проучване и Добив и сегмент Газ и Енергия. В тази насока, в края на ноември 2011 г., дъщерното дружество на OMV в Турция, Petrol Ofisi, вече продаде 52%-я си дял в Кипърската компания за търговия на дребно Kibris Türk Petrolleri Limited Sirketi. За момента не се планира отдръпване от страна на OMV от други държави, в които компанията оперира вериги от бензиностанции. OMV ще продължи да се фокусира в бизнеса си на дребно и едро, но на пазарите с интегрирани доставки. Хърватска и Босна и Херцеговина не се вписват оптимално във веригата на доставки на OMV и поради това сега се разглеждат възможности за продажбата на тези две дъщерни дружества.

OMV развива търговия на дребно и едро в Хърватска от 1992 г. OMV Hrvatska d.o.o е с централен офис в Загреб, където работят 70 служители. С веригата си от 63 бензиностанции в момента OMV има пазарен дял от около 13% в страната.

OMV развива търговия на дребно и едро в Босна и Херцеговина от 2001 г. OMV BH d.o.o е с централен офис в Сараево, където работят 23 служители. Със своите 28 бензиностанции, компанията има в страната пазарен дял от около 8%.

Преговори със заинтересованите инвеститори ще започнат през следващите месеци. OMV предполага, че купувачът ще продължи дейността на компаниите в Хърватска и Босна и Херцеговина в същия обем. В същото време ще бъде финализирана структурата на общите намаления на инвестициите в бизнес сегмент Рафиниране и Маркетинг, които могат да достигнат до 1 млрд. евро до 2014 г. и ще включват намаляване на преработените количества петрол и маркетингови активи.

OMV България е с централен офис в София и навлезе на българския пазар в края на 1998 г.  За този период компанията се превърна в един от най-големите инвеститори в страната и понастоящем има пазарен дял от 21%. OMV България има персонал от 73 души и e създала над 2000 работни места в цялата страна, чрез своите вериги от 87 OMV бензиностанции и 5 Аванти бензиностанции.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:41 | 13.09.22 г.
fallback