Най-голямата пивоварна компания в света Heineken понижи прогнозата си за печалба през втората половина на 2011 г., след като намаленото потребителско доверие и лошото време вече ограничиха продажбите на бира в Европа и САЩ, съобщи Ройтерс.
Холандската компания, която е лидер на европейския пазар, съобщи и за по-ниски от очакваните нетна и оперативна печалба за първите 6 месеца на годината, като нетната печалба е нараснала с 5,7% до 694 млн. евро, доста под очакваните от експертите 746 млн. евро.
Оперативната печалба се е увеличила с 3,9% до 1,26 млрд евро при очаквания за 1,32 млрд. евро.
Според съобщението търговските условия в Латинска Америка, Южна Африка и Азиатско-тихоокеанския регион се запазват за сметка на развитите пазари.
Цената на акциите на Heineken се понижи с 14,5% при отварянето на борсата в Лондон.
„Развитието по отношение на количествата в част от Европа и САЩ се очаква да остане предизвикателство, като се има предвид настоящата икономическа несигурност, високата безработица и оставащото слабо потребителско доверие“, се посочва в съобщение на компанията. Оттам добавят, че вече са отчели по-ниски продажби на бира в силния сезон през юли и началото на август заради лошото време в Европа и влошаващото се потребителско доверие.
В Heineken вече очакват нетната печалба преди еднократните разходи и амортизациите да бъде около миналогодишните нива.
Анализатори предвиждат ръстът на нетната печалба за годината да бъде в рамките на висок едноцифрен и нисък двуцифрен процент.
Холандската компания се е фокусирала върху разпространението на своята марка в глобален мащаб. Тя бе лансирана в Мексико през март, където Heineken контролира 40% от пазара, след като през миналата година закупи местния пивовар Femsa. През този месец компанията откри първата си пивоварна и в Индия.
Въпреки увеличените разходи за маркетинг обаче търсенето на основните й пазари остава понижено.
Увеличените цени на суровините вероятно ще окажат по-сериозно въздействие върху разходите на пивоварите през следващата година.