Печалбата на Nestle за първото полугодие се свила заради волатилните пазари, скъпите суровини и силния швейцарски франк, пише АР.
Печалбата на компанията за първите шест месеца на годината възлиза на 4,7 млрд. франка, което е спад от 24%. Изчислен в долари обаче (6,48 млрд. долара) положителният резултат отчита ръст от 30%.
Със 7,5% са се увеличили продажбите на хранително-вкусовия гигант за периода януари – юни т. г., като са донесли 40,9 млрд. швейцарски франка. По същото време миналата година са били реализирани продажби за малко над 47 млрд. франка, като разликата идва от скъпата швейцарска валута. Във вторник тя отбеляза нов рекорд срещу долара и еврото.
Компанията е реализирала продажби на пазарите в Северна и Южна Америка на стойност 12,8 млрд. франка през първото полугодие. В Азия, Океания и Африка, както и в Европа, продажбите достигат 7,5 млрд. франка.
От Nestle уточняват, че се е разширил бизнесът им с вода и бебешки храни.
В последните няколко месеца гигантът направи две сериозни инвестиции в Китай. Компанията придоби мажоритарни дялове в производителя на сладкиши Hsu Fu Chi и производителя на фъстъчено мляко и консервирана оризова каша Yinlu Foods Group.