fallback

Печалбата на Unilever с ръст въпреки увеличените разходи

Ръстът на на приходите е 5,7%, а на оборота - с 4,1%

12:00 | 04.08.11 г.

Печалбата и продажбите на производителя на потребителски стоки Unilever нараснаха през второто тримесечие на 2011 г. въпреки натиска от страна на нарастващите разходи за материали, съобщиха от компанията, цитирани от CNBC.

Приходи от продължаващи операции, без отчитане на разликите от валутни курсове и ефекти от придобивания на производителя на сапуните Dove, праха за пране Persil и майонезата Hellmann's се повишиха с 5,7% през първата половина на годината спрямо аналогичния период на 2010 г., като 2,2 процентни пункта идват от увеличените продажби, а 3,5 процентни пункта се дължат на ръста на цените.

Оборотът е нараснал с 4,1% до 22,8 млрд. евро, при това с негативно въздействие на разликите във валутните курсове от 1,6 процентни пункта заради силното евро.

Оперативната печалба от продължаващи операции се е понижила с 20 базисни пункта, след като компанията компенсира въздействието от високата входяща инфлация, водена от нарастващите цени на петрола и останалите суровини, чрез повишаване на цените и намаляване на разходите за реклама.

„Осъществяваме окуражаващ напредък в превръщането на Unilever в компания, поддържаща ръст“, заяви Пол Поулман, който пое поста на главен изпълнителен директор през 2009 г. с поставена цел да увеличи обема на продажбите.

Той добави, че на развиващите се пазари Unilever се радва на двуцифрен ръст, докато този в развитите икономики е бил по-бавен.

Представянето в Западна Европа обаче бе определено като „силно“ въпреки добре познатите проблеми в еврозоната.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:44 | 06.09.22 г.
fallback