fallback

ЕС обърка плановете на Volkswagen да поеме контрола върху MAN

Европейската комисия отказа на германския автопроизводител поемането на контрола върху MAN

18:23 | 27.06.11 г.

Пред германския концерн Volkswagen AG се появиха пречки за създаването на най-големия производител на камиони в Европа, след като европейски регулаторен орган го принуди да изостави плановете си за промяна на надзорния борд на MAN SE, съобщи Ройтерс.

От Volkswagen бяха направили оферта за изкупуване, която изтича утре и в която се искаше част от мениджърите на автопроизводителя да заемат места в борда на директорите на MAN на годишното събрание на компанията в Мюнхен.

Офертата бе част от плана на председателя на борда на директорите на Volkswagen Фердинанд Пийх за създаването на най-големия производител на камиони в Европа чрез сливането на MAN и шведската Scania, целящо да задмине световния лидер Daimler и най-големия му съперник Volvo.

Но от Европейската комисия обявиха, че прекалено бързото увеличаване на контрола ще наруши правилата за сливане и препоръчаха на компанията да изчака одобрението на регулатора за по-тясно сътрудничество между Volkswagen, MAN и Scania.

„Никой не може да упражни контрол преди решението на комисията“, заяви говорител на еврокомисаря по въпросите на конкуренцията Хоакин Алмуня.

От Volkswagen обявиха, че изтеглят предложението си да назначат главния си изпълнителен директор Мартин Винтеркорн, главния си финансов директор Дитер Пьотч и шефа на звеното за производство на камиони Йохем Хайцман в борда на директорите на  MAN.

В съобщението се добавя, че компанията преговаря с ЕК и е уверена, че ще може да предаде формалната молба за разрешение за контрол по сливането през следващите няколко седмици.

Акциите на MAN преди съобщението повишиха стойността си с 0,5% до 91,14 евро, а тези на Volkswagen – с 1,5% до 136,80 евро.

Офертата на компанията за увеличаване на дела в MAN бе за 13,8 млрд. евро и засега целеше да достигне 35-40% от акциите с право на глас, за да бъде спечелено одобрението на регулатора за по-близко сътрудничество между MAN и Scania без закупуването на цялата компания.

„Мисля, че първоначалната обосновка зад отправянето на задължителната оферта бе да се постигне ниво на дялово участие, което би им дало контрол върху AGM и същевременно би преодоляло всички законови препятствия за бъдещо цялостно придобиване на MAN под каквато и да било форма“, заяви Лаура Лембке, анализатор в Morgan Stanley. „Мисля, че все още сме малко далеч от това“, добави тя.

В крайна сметка Volkswagen очаква да спести 400 млн. евро от цената при придобиването, развитието и производството чрез създаването на обединена структура за производство на камиони, но все още не е посочила подробности.

Главният изпълнителен директор на MAN Георг Пахта-Райхофен заяви, че очаква съществено увеличаване на ефективността при обединяване при всякакво сътрудничество с Volkswagen и Scania, което ще позволи на производителя на камиони да разнообрази асортимента с включването на превозни средства, тежащи най-малко 7,5 тона.

До момента от Volkswagen се заричат да запазят работните места и дадоха неясни обещания да не пипат „характеристиките на бранда“ на MAN и Scania, но анализатори очакват Пийх, който е и председател на борда на директорите на MAN, скоро да замести моркова с тоягата.

От MAN очакват техните двигатели и шофьорски кабини да изпаднат от специфичните им „характеристики на бранда“, които не могат да бъдат смесени с тези на Scania, но анализатори очакват Пийх да натисне още повече в това отношение.

Volkswagen, който има за цел да задмине до 2018 г. японската Toyota Motor като най-голям производител на автомобили в света, работи за включването на производителя на спортни автомобили Porsche в своя бизнес като десети бранд, а Пийх фокусира поглед си и върху Alfa Romeo.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:46 | 05.09.22 г.
fallback