fallback

Модната марка Burberry обяви 40% увеличение на печалбите

Компанията ще открие нови 20-25 магазина през тази година въпреки тежките икономически условия

18:29 | 26.05.11 г.

Силните продажби на кожени чанти и други аксесоари увеличиха печалбите на луксозната модна марка Burberry, съобщи BBC. Печалбите за последните 12 месеца до края на март са 296 млн. паунда, което е ръст от 40% на годишна база, а приходите са се увеличили с 27% до 1,5 млрд. паунда.

От компанията изтъкнаха, че насочването им извън пазара на дрехи се е оправдало, като се смята, че това осигурява повече от половината от нарасналите продажби. 

Burberry планира средно 12-13% нарастване на продажбите на дребно през предстоящата година, с ударение върху пазарите в Китай, Латинска Америка и Близкия Изток.

Компанията, която е прочута със своите жълтокафяви, червени и черни десени, обяви, че ще открие между 20 и 25 нови магазина през тази година въпреки тежките икономически условия. „Благодарение на силната си финансова позиция  Burberry ще продължи да инвестира за растеж през настоящата година“, посочват от компанията.

Ричард Хънтър от Hargreaves Lansdown Stockbrokers заяви: „За момента  Burberry остава рядък и забележителен пример за търговска верига, наслаждаваща се на траектория със звезден ръст.“ Той обаче предупреди, че „компанията остава изложена на промените в търсенето на луксозни стоки, което в реда на нещата е свързано със световното икономическо добруване“.

Burberry увеличи годишния си дивидент с 43% до 20 пенса на акция. Компанията предвижда леко покачване на приходите си през настоящата година въпреки изявлението, че ще има напрежение през първите 6 месеца заради предвидените инвестиции. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:57 | 04.09.22 г.
fallback