Над една трета от служителите на големите европейски компании са готови да предложат пари или щедри подаръци и почерпки, за да печелят нови клиенти или да задържат старите на фона на икономическия спад, принуждаващ предприятията да правят икономии, за да оцелеят.
Това показва публикувано днес изследване на Ernst&Young, цитирано от Ройтерс.
В изследването си за 2011 година консултантите от Ernst&Young отбелязват, че гръцките и руските служители са най-склонни да предлагат пари като подкуп, като гърците също така оглавяват класацията за най-склонни да правят лични подаръци.
Във Франция и Норвегия досиетата са най-чисти, макар че две трети от анкетираните 2365 души в 25 европейски страни са съгласни, че подкупничеството и корупцията са широко разпространени на тяхна територия, а близо половината не са чували за анти-корупционна политика на компаниите.
Според резултатите от изследването, в което са включени служители от най-ниските производствени етажи до високопоставени ръководители, над 40 процента признават, че ситуацията с корупцията се е влошила през последните две години на икономическа криза.
Около една четвърт от анкетираните не вярват, че поведението на ръководството им е етично, а близо 60 процента очакват икономии от шефовете си, за да бъдат постигнати целите.
Само 26 процента от персонала във Великобритания и по-малко от 20 процента във Франция и Германия са преминали антикорупционно обучение, сочи изследването.