fallback

Metro Group подобрява резултатите си въпреки спад на продажбите в Германия

Концернът потвърди очакванията си за ръст на продажбите от 4%, а на печалбата – от 10% за 2011 г.

10:36 | 03.05.11 г. 1
Автор - снимка
Създател

Традиционно, най-високи продажби групата реализира чрез веригата си Metro Cash&Carry. Снимка: компанията

Германският търговски концерн Metro Group подобри финансовите си резултати за първото тримесечие въпреки спадналия обем продажби.

Оперативната печалба преди данъци и лихвени плащания (EBIT) се е повишила за първото тримесечие на 2011 г. с 6,6% на 145 млн. евро. Това е изненадващо добър резултат, като се има предвид, че обикновено търговските концерни отбелязват загуби за първото тримесечие, което се компенсира с големите печалби преди Коледа през последното тримесечие на финансовата година, коментират анализатори, цитирани от Handelsblatt.

Приходите на компанията са в размер на 15,5 млрд. евро, колкото са били и през същия период на миналата година, въпреки че през 2011 г. Великденските празници и голямото пазаруване, свързано с тях, се падат през второто тримесечие, отбелязва концернът в междинния си доклад. 

„Отново успяхме да повишим печалбата си“, заявява председателят на Борда на директорите Екхард Кордес. „Това се случи въпреки късния Великден и показва, че сме устойчиви. С оглед на първите четири месеца смятам, че сме на правилния път към добри печалби“.

Данните показват, че късният Великден е повлиял особено негативно на продажбите на концерна в Германия. Приходите там са се свили с 2,6% на 6 млрд. евро (спрямо 6,2 млрд. евро година по-рано). За слабите резултати в родината си концернът „обвинява“ и свитите маржове при продажбите на тютюневи стоки и телефонни карти във веригата Metro Cash&Carry.

Извън Германия Metro се е представил сравнително добре, смятат анализатори. Продажбите са се увеличили с 1,7% на 9,5 млрд. евро. И тук късният Великден е повлиял отрицателно на резултатите. В Западна Европа продажбите са се свили с 1,9% на 4,8 млрд. евро, а в Източна Европа има ръст от 2,5% до 3,8 млрд. евро. Най-значително нарастване на продажбите Metro Group отбелязва в региона Азия/Африка, където ръстът е от 22,5% до 0,9 млрд. евро.

Печалбата на акция преди данъци и такси се е повишила от -0,01 евро на 0,00 евро, показва още финансовият доклад.

Най-високи продажби групата реализира чрез веригата си Metro Cash&Carry. Приходите там са се повишили с 1,1% на 7 млрд. евро. Печалбата преди данъци е скочила с 21,7% на 31 млрд. евро. Веригата за техника Media Markt/Saturn е повишила продажбите си на 5 млрд. евро спрямо 4,9 млрд. евро през първото тримесечие на 2010 г.

Като цяло концернът остава оптимистичен за годишните си резултати. Както политическите неразбории в Северна Африка, така и последиците от природната катастрофа в Япония могат да оставят тежки следи върху световната икономика, пише в доклада. Ако се стигне до съвземане на световната икономика и плавно повишаване на цените, особено на енергията и суровините, Metro Group очаква за цялата 2011 г. ръст на продажбите от 4%. Ръстът на печалбата преди данъци се очаква да е 10%.

Базираната в Дюселдорф Metro е третата по големина търговска верига в света. Тя присъства в 33 страни в Европа, Африка и Азия, където оперира над 2100 търговски обекта. В България веригата има 13 магазина Metro Cash&Carry в София, Пловдив, Варна, Бургас, Велико Търново, Стара Загора и др.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:21 | 06.09.22 г.
fallback