Главният оперативен директор на Renault Патрик Пелата заяви, че последствията от индустриалния шпионаж на автомобилната компания е можело да бъдат и много по-лоши.
Пелата казва пред френския вестник Le Monde, че е възможно да са изтекли данни за програмата за електрически автомобили на Renault, но най-важните технологични тайни остават в сигурност.
В понеделник Renault освободи трима висши мениджъри след разследване за евентуално изтичане на тайна информация за електромобилите към конкуренти.
Френският министър на промишлеността Ерик Бесон отказа да коментира дали е въвлечен Китай.
По-рано Бесон определи случая в Renault, в която държавата притежава дял от 15%, като „икономическа война”, а френският президент Никола Саркози поиска случаят да се разследва от разузнавателните служби, припомня BBC.
Източници от Renault подозират, че крайният получател на открадната информация може да е конкурент от Китай.
Без да сочи виновни, Пелата казва, че кражбата, която е била засечена през август миналата година и е довела до четиримесечно вътрешно разследване, е „дело на професионалисти".
„Renault е жертва на организирана международна мрежа”, посочва той пред съботния брой на Le Monde. „След няколко седмици стигнахме до извода, че сме изправени пред организиран сбор от икономически, технологични и стратегически интереси с цел обслужване в чужбина.”
По думите му кражбата може да е включвала подробности за разходите и икономическия модел на програмата за електромобил висок клас, който е за милиарди евро, но не и „чистото злато” на технологията й, включително около 200 патента, които са в процес на регистрация.
Пелата казва, че в кражбата са участвали трима ключови мениджъри на Renault, но отказва да уточни кои са те.
По-рано вестник Le Figaro съобщи, че изтеклата информация е свързана с технологията на акумулатора и двигателя на електромобилите, които ще бъдат представени след 2012 г.
Пелата обаче посочва, че не е изтекло „нищо критично” за иновативната технология. „Сериозно е, но не е толкова лошо, колкото ако беше технологията.”
Той допълва, че програмата не е загубила „и един ден” заради кражбата и се развива по график.
Автомобилостроенето е важна част от френската икономика и основен работодател. Сред големите предимства на западните производители на коли е напредналата им технология, която им дава възможност да се конкурират с по-евтините разходи за труд извън Европа.
Renault и партньорът й Nissan инвестират с размах в технологии за електромобили. И двете компании имат планове да представят редица нови електрически коли през следващите две години.