Холандската пивоварна компания Heineken обяви ръст на печалбата си за първата половина на годината, но предупреди, че пазарната конюнктура остава доста неясна, особено в Европа и САЩ.
За първите шест месеца на годината печалбата на Heineken се увеличава с 42% на годишна база до 695 млн. евро. Приходите от продажби пък се увеличават с 5,2 на сто до 7,52 млрд. евро.
Въпреки добрите финансови показатели обаче, отчетът показва слабост в търсенето на продуктите на компанията. Физическият обем на продажби се е понижил с 2,3 на сто, което според компанията е следствие от повишаване на мита в някои държави, както и на свитото заради кризата потребление.
В Западна Европа обемът на продажбите е паднал с 2,5 на сто, а в Централна и Източна Европа е отчетен спад от цели 15 на сто. Това се дължи основно на по-високите мита, въведени в Русия.
Тези ефекти са неутрализирани от силен ръст на потреблението в Африка, Азия и Латинска Америка. Именно това са и пазарите, на които Haineken разчита за добри резултати през следващите тримесечия.
Днес акциите на втората по размер на продажбите компания за производство на бира в света поскъпват с 1,8 на сто на борсата в Холандия до 35,43 евро за акция.