Най-голямата пивоварна в света Anheuser-Busch InBev съобщи, че печалбата й за второто тримесечие се е увеличила със 7,5%, подпомогната от добрите продажби покрай Световното първенство по футбол.
То е увеличило значително консумацията на бира и приходите от Латинска Америка, които компенсират спада на потреблението в САЩ, предаде Bloomberg.
Нетната печалба на AB InBev се увеличава до 1,15 млрд. долара за тримесечието до 30 юни в сравнение с 1,07 млрд. долара година по-рано. Финансовите резултати на базираната в Белгия компания се оказаха по-добри от пазарните очаквания за печалба от 1,08 млрд. долара.
Приходите й намаляват до 9,17 млрд. долара в сравнение с 9,5 млрд. долара преди година.
Обемът на продадената бира се е увеличил с 2,1% на годишна база през разглежданото тримесечие, което също надминава средната прогноза на анализатори.
Увеличената консумация на бира в Бразилия успява да компенсира намаляващото потребление в САЩ и Русия през тази година. По-голямото търсене на бира в Латинска Америка повишава печалбата на производителя на Budweiser и Stella Artois въпреки увеличените разходи за маркетинг около Световното първенство по футбол.
Ръководството на AB InBev очаква печалбата за третото и четвъртото тримесечие да нарасне повече, отколкото през първата половина на годината.