fallback

Две трети от българите са взели средно повече от 1 кредит през 2021 г.

38% от хората ползват заем, за да покрият домакински разходи, показва проучване

17:01 | 22.11.21 г. 2

67% от българите са взели средно повече от 1 кредит през 2021 г., а 46% от хората са кандидатствали за заем онлайн през 2021 г. Това показват данни от онлайн проучване на кредитния пазар, подготвено от маркетингова агенция и финансирано от компанията за небанкови потребителски кредити "Кеш Кредит".

Според изследването тегленето на кредити през интернет продължава да е по-предпочитаният подход, а през 2021 г. предпочитаният размер на кредит е 1000 лв. с период на връщане 6 месеца. Най-чести причини за тегленето му са: домакински консумативи (38%), ремонтни дейности у дома (30%), разходи по колата (14%) и медицински разходи (12%).

Макар 72% от хората да предвиждат да намалят разходите си, ако има следващо затваряне, често се появяват разноски, които трудно могат да бъдат избегнати и изброените по-горе са именно такива, коментират от кредитната компания.

Данните показват още, че 48% от българите обръщат най-голямо внимание на условията по кредита, когато настъпи моментът да избират фирмата, на която да се доверят. Те се интересуват и правят сравнения къде условията са най-изгодни спрямо техния финансов профил и на база на това формират избора си. 

За 30% от потребителите водещ фактор са промоциите, а 29% се влияят от разпознаваемостта на компанията. Над половината от участниците в проучването биха взели кредит от същата кредитна институция, на която са се доверили и предходния път, което обаче не е сигурна индикация за лоялност. Причината е по-скоро предпазливостта и съмненията им, че друга компания може да предложи кредит със „скрити такси“, което неизбежно увеличава рисковете.

Изводът от проучването е, че за 37% от българите основната причина да сменят компанията, на която първоначално са се доверили, са по-добрите лихвени такси. 23% от потребителите ще предпочетат конкурентна компания, ако намерят по-добри условия по кредита, а 21% биха били отблъснати от лошо обслужване и некоректно отношение на служителите.

Проучването сочи още, че 2/3 от анкетираните предпочитат да изплатят кредита си на равни месечни вноски, което индикира търсенето от клиента на сигурност и предвидимост. Любопитен факт е, че в сравнение с преходни години сега се наблюдава леко повишаване на интереса към стандартното офис обслужване при взимане на кредит. 33% от хората искат да имат реален контакт със служител на компанията, което се обяснява от чисто човешкото усещане за по-голямо доверие и прозрачност, които клиентът търси по време на пандемия, обясняват от "Кеш Кредит".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:47 | 14.09.22 г.
fallback