fallback

Коста Чолаков: Дигитализацията в застрахователния сектор изостава

Човешкият фактор няма да отпадне, но служителите от администратори ще се превърнат в консултанти, каза изпълнителният директор на ДЗИ

10:05 | 11.10.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Дигитализацията в застраховането изостава доста в сравнение с останалия финансов сектор. Причините за това са много, но ако може да има нещо положително от пандемията е, че именно тя помогна процесът да се ускори. Това каза Коста Чолаков, председател на Управителния съвет и Главен изпълнителен директор на ДЗИ по време на специалното събитие FinTech&InsureTech от поредицата Tech 21, организирано от Bloomberg TV Bulgaria на 10 октомври.

Той обаче разказа, че компанията пуска на пазара нова дигитална платформа, която е отговор на търсенето на клиентите, а не толкова заради пандемията. „Все повече и повече клиенти, и то не само от младите поколения, търсят удобството и това обслужване, което получават и в други сектори. Страшно много неща вече могат да се случват онлайн и застрахователите няма как да не следваме тази тенденция и да не отговорим на очакванията на нашите клиенти“, каза Чолаков. 

Той добави, че процесите около новата платформа са започнали преди около 4 години. „Нещата се случиха в един логичен порядък, преди да пуснем новата платформа, трябваше да подменим цялата си система Такива сериозни онлайн решения трябва да стъпват на здрава основа и да бъде технологично издържано. Новото е, че всички процеси по сключване на застраховката ще бъдат онлайн. Клиентите ще могат да се обслужат сами от край до край. Платформата е свързана и с услугите на ОББ. Тя може да бъде лесно интегрирана и с платформи на посредници“, обясни Коста Чолаков. 

Той разказа, че за начало онлайн платформата на ДЗИ ще започне с най-масовите застраховки, но постепенно ще бъдат добавяни и нови услуги и бизнес линии.

Гостът добави, че се правят изпитвания и на изкуствен интелект, който да обслужва завеждане на щети.

Чолаков обаче подчерта, че въпреки дигитализацията човешкият фактор няма да отпадне. „Новите технологии са за най-масовите продукти, които са по-опростени, но има и такива продукти, които са по-индивидуални. Това, което ще се промени, е, че служителите няма да бъдат толкова администратори, колкото консултанти, ангажирани да предлагат и разясняват по-сложните застрахователни продукти.

Повече вижте във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

Още информация за събитието и експертите можете да намерите тук

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:28 | 14.09.22 г.
fallback