fallback

Подпомогнатите от НАП фирми трябва да се отчетат, иначе ще връщат парите

Срокът, в който кандидатите могат да използват получената подкрепа е 3 месеца от датата на предоставяне на безвъзмездната финансова помощ

10:54 | 30.03.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Всички одобрени фирми по програмата за подпомагане на бизнеса с оборотен капитал трябва да представят отчет за използваните средства. Това съобщиха от Националната агенция за приходите (НАП).

Отчетът се подава през модула  „Комуникация с УО“ на Информационна система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България (ИСУН 2020). Срокът, в който кандидатите могат да използват получената подкрепа (да извършат допустимите разходи) е 3 месеца от датата на предоставяне на безвъзмездната финансова помощ. В рамките на един месец след този срок дружествата трябва да се отчетат за използваните средства.

Ако не бъде подаден отчет, предприятията ще трябва да възстановят средствата, подчертават от приходната агенция. Особеното при кандидатите, участвали и във фаза 1 и във фаза 2 е, че те трябва да подадат един общ отчет, като продължителността на изпълнение на всяко заявление за подкрепа е 3 месеца от датата на предоставяне на безвъзмездната финансова помощ, но срокът за отчитане в този случай е 1 месец след срока за изразходване на получените средства за подпомагане от фаза 2. Кандидатите, които ще участват и в бъдещата трета фаза на проекта, ще подават отчетите си нея отделно. 

Образецът на отчетния документ, който кандидатите трябва да подадат през ИСУН, съдържа следната информация: • кратко описание за същността на проектната дейност, изпълнена за преодоляване на недостига на средства или липса на ликвидност, настъпили в резултат от епидемичния взрив от COVID-19; • кратко описание на извършените разходи; • периодът, в рамките на който са извършени разходите. • изпълнение на мерките за информиране и публичност; • проведена ли е процедура за избор на изпълнител с „Публична покана“, съгласно разпоредбите на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/2016 г.

Междувременно по-рано днес говорителят на НАП Росен Бъчваров обяви, че коронакризата силно е увеличила подадените по електронен път данъчни декларации. Повече от 95% от декларациите се подават електронно (при 90% за миналата кампания), уточни той и добави, че вече не се налага взимането и представянето на служебни бележки в над 90% от случаите. Решения от ТЕЛК, декларациите от другия родител за ползване на данъчни облекчения за деца, вече не се прилагат към данъчната декларация, уточни Бъчваров.

Той припомни, че предварително попълнената данъчна декларация представлява предварителна оценка, която не е задължителна и не се счита за подадена. При необходимост данните в нея могат да бъдат коригирани - всякакъв вид промени и изменения са допустими, отбеляза Росен Бъчваров.

На 5 май изтича срокът за подаване на годишните данъчни декларации за всички физически лица, като за неподадена данъчна декларация, глобата е 500 лева. За декларирани неверни данни – 1000 лева.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:16 | 12.09.22 г.
fallback