fallback

Онлайн търговията е водещ канал за Black Friday 2020

Потребителите и онлайн магазините се адаптират спрямо контекста на пандемията

08:56 | 16.11.20 г.
Автор - снимка
Създател

Ежегодното проучване на агенция Kantar* за настроенията и нагласите преди търговската кампания Black Friday показва, че ускорената еволюция на онлайн търговията през последните месеци, провокирана от глобалната пандемия, се прехвърля и върху предпочитанията за начин на пазаруване по време на популярното шопинг събитие. Онлайн магазините са първият избор за Black Friday на 73,7% от потенциалните клиенти (три пъти повече от предпочитащите физически магазини и увеличение с над 10 пункта спрямо миналата година).

Рекордните към момента 96% от българите знаят какво представлява Black Friday, а 72% от тях тази година възнамеряват да се възползват от специалните оферти с намаления и да направят покупка. Планиращите своя дигитален Black Friday 2020, посочват eMAG.bg като свой пръв избор сред дестинациите за електронна търговия по време на кампанията – споменавана като предпочитано място, за което първо се сещат, от 26,1% от тях. Електронната платформа за пазаруване организира своя Black Friday в България за 8-ма поредна година, като през 2020 г. той ще се състои на 20 ноември.

Проучването отговаря и на въпроса кои ще са най-търсените продукти на Black Friday. Водеща е категорията Дрехи, към която са се насочили 37.9% от възнамеряващите да направят покупки по време на шопинг събитието, следвана от Обувки (21,6%) и Малки домашни електроуреди (11,6%). Други категории на фокус за тазгодишния Black Friday са Смартфони и джаджи, Големи домакински електроуреди, Играчки, продукти за бебета, Дом и декор, Ремонт и хоби.

Тенденциите в търсенето се определят както от промените в социалните навици – хората прекарват повече време у дома и се грижат за комфорта, здравето и за възможността да изпълняват лесно работните си задължения дистанционно, – така и от специфичните потребности на различните възрастови групи. 18-24-годишните ще търсят основно дрехи (50%); при младите родители на възраст 25-34 години най-голям ръст има категорията Играчки (10.8%);  35-44 г. ще се насочат предимно към дрехи, обувки и малки домашни електроуреди; а 45-55-годишните демонстрират повишен интерес в сравнение с миналата година към малки домашни електроуреди, гуми, ремонт и хоби. Дамите показват предпочитание към дрехи, обувки и козметика, докато при мъжете ръст на интереса се отчита към спортни уреди и лаптопи.

Пазаруващите онлайн са 78%, което бележи леко повишение спрямо предходната година, като сред тях най-активна е групата 25-34 г., следвана от 18-24 г. (съответно 91,9% и 85,2% от тях правят покупки онлайн).

* Националното представително проучване е проведено по поръчка на eMAG сред 1027 респонденти на възраст между 18 и 55 г., живеещи в цялата страна, в периода 22 октомври – 4 ноември 2020 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:53 | 10.09.22 г.
fallback