fallback

Пандемията увеличава дигиталното потребление на банкови операции

Промените на потребителското поведение ще се задържат и след отминаването на опасността от вируса, според банкери

22:00 | 21.05.20 г.
Автор - снимка
Създател

Пандемията от COVID-19 увеличава дигиталното потребление на банкови операции и други стоки и услуги.

Според информация на дигиталната платформа за потребителско банкиране The Financial Brand 40% от потребителите вече пазаруват повече онлайн, отколкото във физически магазини, 38% поръчват храна за вкъщи, а 31% използват повече мобилно и онлайн банкиране.

„Статистиката ясно показва, че има ръст при използването на дигиталните канали - за банкови операции, но и за всякакво потребление: закупуване на стоки и услуги, инвестиции в образование и знание  през онлайн платформи, до сключване на споразумения по ограничителните мерки“, коментира Теодора Петкова, главен изпълнителен директор на УниКредит Булбанк, на онлайн пресконференция.

По думите й тази криза, която постави под риск икономиката и здравето на хората, показва, че дигиталните банкови канали са тези, които едновременно отговарят на променящите се потребителски предпочитания, но също така са „адекватният отговор, когато става въпрос за защита и безопасност“.

Думите й потвърди и заместник-главният оперативен директор на УниКредит Булбанк Септимиу Постелнику. „Промените, които наблюдаваме в потребителското поведение, ще останат и след като отмине непосредствената опасност от пандемията", прогнозира той и посочи, че клиентите могат да очакват от кредитните институции „лесни решения“.

Джакомо Волпи, директор Банкиране на дребно в УниКредит Булбанк, коментира, че в периода януари-април 2020 г. УниКредит Булбанк отчита 54% ръст на битовите плащания през Булбанк Мобайл. За същия период обажданията към центъра за контакт с клиенти на банката нарастват с 23%.

„Любопитно е, че тенденцията се запазва и при подаването на заявления за мораториум. Делът на електронно подписаните анекси е 46%“, обясни банкерът.

От УниКредит Булбавк демонстрираха възможността човек да стане клиент на банката без задължително да посещава филиал. Услугата е достъпна за български граждани над 18 години. Стъпките за откриване на нова сметка включват процес по дистанционна идентификация чрез селфи.

Юлиан Влахов, директор на управление Алтернативни канали в УниКредит Булбанк, уточни, че цялата процедура  отнема средно около 15 минути, а таксата за нея е 1,60 лева месечно.

Въпреки че дигитализацията става все по-съществена част от банкирането, филиалите ще продължат да имат важна роля за клиентите, но ще предлагат повече консултантски услуги, коментираха банкерите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:59 | 14.09.22 г.
fallback