Според него всички жертви на пътя и пострадалите при катастрофи се нуждаят от адекватно обезщетяване, като в това е идеята на застраховката "Гражданска отговорност на автомобилистите".
„Системата "бонус-малус" функционира вече сто години и е изградена, за да донесе справедливост по отношение на това, че без прилагането на системата всички плащаме една и съща цена на Гражданска отговорност. Тези, които по-често причиняват ПТП са равни с останалите шофьори“, обясни Проданов.
По думите му сегашният вариант на "бонус-малус", сравнен с предходните два варианта, е най-добрият.
„Решени са редица от проблемите, които съпътстваха предните два варианта на "бонус-малус“, коментира Стоян Проданов.
Той се надява, че окончателното приемане на новия вариант на "бонус-малус" ще стане след обществена дискусия.
"С тази наредба и мотивите към нея държавата цели да наложи силен инструментариум за намаляване на жертвите на пътя", смята изпълнителният директор на ЗД "Бул Инс".
Стоян Проданов е на мнение, че потребителите ще трябва да се нагодят към правилата, които се предлагат към наредбата. А именно – колкото повече са нарушенията, толкова по-скъпа ще бъде Гражданската отговорност.
Той спомена за въвеждане на новаторско, експериментално решение, каквото не е прилагано досега.
„Навсякъде в световната практика концепцията за системата "бонус-малус" се основава върху застрахователната статистика, тоест заплатените щети. В момента тази статистика не участва във формирането на премията по системата“, напомни Проданов.
Изпълнителният директор на "Бул Инс" сподели, че застраховката е обвързана с регистрацията на автомобила.
"Водачът и собственикът са носители на инфoрмацията за "бонус-малус". Отпада унаследяването на вината, която автомобилът носи при прехвърляне", допълни Стоян Проданов.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 4 години 1. Само не ми казвай, че автомобила плаща глобата ;)2. Лесно може да се провери на кого се води колата и дали е платена ГО.Още веднъж за протокола: в съседна Румъния ГО я въведоха преди няколко години. При нея малуса се образува от платените от застрахователите пари по вина на застрахованото от тях лице. Не че е карал с 10км повече или спрял на непозволено място и т.н. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години "ами оправи я жулнатата кола за твоя сметка следващия път , няма да теглят кинти застрахователите , и нема да ти расте застраховката , и всички ще са щастливи :)))"-----------------------Какъв е смисълът от ГО, ако ще плащаме 300 лева гражданска и ще плащаме щета на някой ,който сме го ожулили, за де не плащаме 1500 гражданска. Сега е лесно двустранен протокол и марш при застрахователя. Но с бонус си малус ГО ще те пази само, ако предизвикаш някое сериозно ПТП, което чисто статистически е малко вероятно. Така парите бонус ще остават в застрахователите, а за нас три пръстов малос със средния напред! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години 1. Това не е съвсем вярно, че отиват при водача.2. За валидна ГО на автомобила можеш да проверяваш с камери, докато за да провериш шофьора за валидна ГО трябва да го спреш. Министърчето го мързи да спира автомобили. Той иска камери човека.На пръв поглед изглежда супер малуса по ГОто да е пропорционално на платените щети, но създава проблем с много евтините и много скъпите коли. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години НО фишовете с глобите отиват към водача, въпреки че са снимали номера на автомобила.Това да те засичат да караш с 10км отгоре и да влизаш в черната листа на застахователите е малко пресилено. В Румъния се гледат само щетите, платени по ГО по твоя вина. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години 10 км те определят като рисков и те държат предварително да си приберат завишената премия.Проблема е, че това е ултра консервативно - за едни 10 км да те накажат с 100-200-400% увеличение.По-добре би било да се наказват рецидивистите т.нар. джигити с многото и тежки нарушения, но това ще е по-скоро екстра за застрахователите.Хубавото е, че ако има конкуренция (не е сигурно), застрахователните модели за оценка на риска ще влязат в конкуренция и има малка вероятност някои застрахователи да не ти свалят кожата за 10 км. увидим. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Защото камерите снимат номера на коли, а не номера на книжки, пък мин. младенов може само с камери да контролира, понеже както се изразява той - не може до всеки шифьор полицай.. и електората кво да прай - вярва ву. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Пълна пародия! Гражданска отговорност трябва да бъде поименна (само и единствено на шофьора).Не на автомобила! Но това ще намали далаверата на застрахователите,тяхното лоби в парламента изготвя законите така,че те само да скубят,а застрахованите са просто овце за стригане. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години логиката на системата е да те наказва допълнително за рисково поведение на пътя , и много да мислиш преди да направиш нещо като : 10-20-30 и отгоре км над позволеното , неразрешен обратен завой , минаване на червен светофар , паркиране/спиране на нерагламентирано място , движение в бус лента и пр... защото рисковото поведение рано или късно ще доведе до ПТП с материални щети ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ами оправи я жулнатата кола за твоя сметка следващия път , няма да теглят кинти застрахователите , и нема да ти расте застраховката , и всички ще са щастливи :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Застрахователите са едни гадни кърлежи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар