Според него всички жертви на пътя и пострадалите при катастрофи се нуждаят от адекватно обезщетяване, като в това е идеята на застраховката "Гражданска отговорност на автомобилистите".
„Системата "бонус-малус" функционира вече сто години и е изградена, за да донесе справедливост по отношение на това, че без прилагането на системата всички плащаме една и съща цена на Гражданска отговорност. Тези, които по-често причиняват ПТП са равни с останалите шофьори“, обясни Проданов.
По думите му сегашният вариант на "бонус-малус", сравнен с предходните два варианта, е най-добрият.
„Решени са редица от проблемите, които съпътстваха предните два варианта на "бонус-малус“, коментира Стоян Проданов.
Той се надява, че окончателното приемане на новия вариант на "бонус-малус" ще стане след обществена дискусия.
"С тази наредба и мотивите към нея държавата цели да наложи силен инструментариум за намаляване на жертвите на пътя", смята изпълнителният директор на ЗД "Бул Инс".
Стоян Проданов е на мнение, че потребителите ще трябва да се нагодят към правилата, които се предлагат към наредбата. А именно – колкото повече са нарушенията, толкова по-скъпа ще бъде Гражданската отговорност.
Той спомена за въвеждане на новаторско, експериментално решение, каквото не е прилагано досега.
„Навсякъде в световната практика концепцията за системата "бонус-малус" се основава върху застрахователната статистика, тоест заплатените щети. В момента тази статистика не участва във формирането на премията по системата“, напомни Проданов.
Изпълнителният директор на "Бул Инс" сподели, че застраховката е обвързана с регистрацията на автомобила.
"Водачът и собственикът са носители на инфoрмацията за "бонус-малус". Отпада унаследяването на вината, която автомобилът носи при прехвърляне", допълни Стоян Проданов.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 4 години Защо трябва нашите да откриват топлата вода ? А иначе ЕС това иска, ЕС онова. Как е в Германия ? И точка, нашите мутри да го д...т отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години "Това не е съвсем вярно. ГО то е на шофьора."===По-скоро е на името на собственика на МПС ис е сключва за всяко конкретно МПС, регистрирано в КАТ и не спряно от движение : "Всички собственици на автомобили физически и юридически лица са длъжни да имат сключена тази застраховка за всяко притежавано МПС." отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Системата бонус-м(ф)алос ще се ще се възползва от всякакви дребни нарушения на шофьорите с цел да им вдигне застраховката до небесата. Проблемът на системата е, че обещетенията са прекалено големи и изобщо не отговарят на жизнения и икономическия стандарт на страната ни. Абсурдно е да се изплащат стотици хиляди левове обезщетения при смъртни случаи при положение, че едно 99% от българите никога не могат да изработят или спестят толкова през целия си живот. Ясно е, че човешкият живот на близките ни е безценен за нас, но все пак трябва да бъдем реалисти... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години "ГО за съответната служебна машина"Това не е съвсем вярно. ГО то е на шофьора. Кой ще го плати е отделен въпрос. Редно е да го плати, който го плаща и до сега. Как ще се оправяш с шофьора си е твой проблем."упражняваш правото си на труд, това пада одма в съда" само в главите на тираджиите.Те и други неща трябваше да отпаднат одма, *** някак успяха да минат през ЕП. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Работещия вариант, "малус"-а да следва причинителя на щети са тези списъци с водачи, към застрахованите МПС. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Цената на ГО отговорност за тежкотоварен (над 25 т.) е от 1700 до над 7000 лв. По предложената логика на такава законодателна промяна, всеки назначен шофьор, ще трябва да плаща ГО за съответната служебна машина, която управлява ... 7000 лв. за да упражняваш правото си на труд, това пада одма в съда ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години "Това може да се тълкува като лишаване от право на труд и създава вероятно куп други не-решими правни конфликти."Глупости.Всеки който иска да шофира, да, ще трябва да си купи ГО.Проблема обаче не е там. Проблема е, че това не може да се бъде лесно контролируемо от КАТ, да не говорим при ПТП. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години 1. Фиша отива при собственика и той посочва водач, който въобще не е задължително да е този, който е шофирал по време на нарушението.2. т. 2. е в хипотеза на ГО на шофьора, не на колата. Регулатора не иска ГО на шофьора, защото не може лесно да се контролира (с камера напр.), дали даден шофьор има ГО или не.Още веднъж за твоя протокол. Малус базиран на щетимост означава, че има значение дали удряш мерцедес или трабанче, което е проблем. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години съгласен съм с теб човек , ама един калник + броня + мигач колко пара е :))) само за боядисване и смяна ... ами като спреш в предната кола или някой друг спре в теб отзад без да е нещо сериозно и станат броня + 2 фара + калник + капак ... те и сега нема ти казвам какво е да ти оправят колата в доверен сервиз , хвани единия удари другия ... докога системата с това финансиране ще може да издържи ... не защитавам застрахователите , ама недофинасирането рефлектира директно в/у мен , дето си плащам ГО + КАСКО и пак не ми оправят колите като хората без да съм виновен за нищо в системата ... иначе не вижда нищо нередно застрахователните компании да акумулират печалба , за свръх печалба не , но иначе да работят на кантар не ми се вижда редно и нормално , щото качеството на услугата хептем ще се спихне ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години "Просто всеки шофьор трябва да бъде длъжен да има ГО. Имаш книжка - имаш ГО. "===Това просто не може да стане. Така излиза, че човек, който като наемен работник кара камион, автобус, фадрома и т.н. задължително трябва да сключва ГО, дори и да не притежава лично МПС. Да не говорим, че по тази логика би трябвало да задължаваме наетите шофьори да сключват на свое име ГО, за съответното ППС, което управляват, като служебно. Това може да се тълкува като лишаване от право на труд и създава вероятно куп други не-решими правни конфликти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар