Според него всички жертви на пътя и пострадалите при катастрофи се нуждаят от адекватно обезщетяване, като в това е идеята на застраховката "Гражданска отговорност на автомобилистите".
„Системата "бонус-малус" функционира вече сто години и е изградена, за да донесе справедливост по отношение на това, че без прилагането на системата всички плащаме една и съща цена на Гражданска отговорност. Тези, които по-често причиняват ПТП са равни с останалите шофьори“, обясни Проданов.
По думите му сегашният вариант на "бонус-малус", сравнен с предходните два варианта, е най-добрият.
„Решени са редица от проблемите, които съпътстваха предните два варианта на "бонус-малус“, коментира Стоян Проданов.
Той се надява, че окончателното приемане на новия вариант на "бонус-малус" ще стане след обществена дискусия.
"С тази наредба и мотивите към нея държавата цели да наложи силен инструментариум за намаляване на жертвите на пътя", смята изпълнителният директор на ЗД "Бул Инс".
Стоян Проданов е на мнение, че потребителите ще трябва да се нагодят към правилата, които се предлагат към наредбата. А именно – колкото повече са нарушенията, толкова по-скъпа ще бъде Гражданската отговорност.
Той спомена за въвеждане на новаторско, експериментално решение, каквото не е прилагано досега.
„Навсякъде в световната практика концепцията за системата "бонус-малус" се основава върху застрахователната статистика, тоест заплатените щети. В момента тази статистика не участва във формирането на премията по системата“, напомни Проданов.
Изпълнителният директор на "Бул Инс" сподели, че застраховката е обвързана с регистрацията на автомобила.
"Водачът и собственикът са носители на инфoрмацията за "бонус-малус". Отпада унаследяването на вината, която автомобилът носи при прехвърляне", допълни Стоян Проданов.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.