Все повече българи обмислят да преминат към дигитална банка в бъдеще (59%), а 10% заявяват, че биха го направили в следващите 12 месеца. Това показва проучване на Mastercard в 11 европейски държави, в което потребителите са убедени, че традиционните и дигиталните банки са най-надеждният източник за хората, когато търсят информация за управлението на парите си.
Близо две трети (68%) от анкетираните ни сънародници смятат, че в бъдеще ще се увеличи търсенето на мобилни финансови решения, тъй като те правят операциите лесни и удобни. Изследването показва, че удобството продължава да бъде най-важното предимство за използването на дигитални банкови услуги, а сигурността като критерий увеличава своята значимост, съобщиха от българския офис на технологичната компания за глобални плащания.
В България всеки трети извършва банкови операции дигитално поне веднъж месечно, а 28% го правят на дневна база. 74% от българите употребяват приложения за мобилно банкиране на традиционни банки, а 14% предпочитат изцяло дигитални банки, показва проучването реализирано от TNS Kantar по поръчка на Mastercard.
С нарастващата дигитализация на банковата индустрия хората търсят сигурност повече от всякога, като я посочват като един от най-важните критерии за използване на дигитални банкови услуги (69%). Традиционно за България потребителите отбелязват удобството и бързината, като основен фактор за използването на тези услуги – 44%.
„Проучването подчертава, че дигиталното банкиране чрез традиционни и електронни банки е новият стандарт за повечето българи, коментира Ваня Манова, мениджър за България, Косово, Албания и Северна Македония на Mastercard. – Потребителите искат дигитални продукти, които са едновременно сигурни и лесни за използване. Със своя набор от услуги, Mastercard напълно подкрепя трансформацията в индустрията, докато нашите партньори се подготвят да се възползват напълно от възможностите, предлагани от европейското законодателство за PSD2. Нашите нови услуги ще улеснят банките и финтех компаниите да работят заедно, така че потребителите да се възползват максимално от предимствата на отвореното банкиране.“
От Mastercard напомнят, че от септември банковата индустрия ще е длъжна да прилага двуфакторна идентификация, сигурни приложения и други форми на сигурност като биометрични данни. Проучването обаче показва показва, че 40% от анкетираните българи еизобщо не са чували за регулацията, а 42% не са запознати с нея.