Комисията за финансов надзор (КФН) започна срещи с браншови асоциации и неправителствени организации, с които обсъжда наредбата за въвеждане на системата „бонус-малус“.
Целта на общественото обсъждане е чрез диалог да се чуят конструктивни мнения, които да бъдат отразени в окончателния вариант на системата „бонус-малус, съобщиха от регулаторния орган на небанковия финансов сектор.
Опазването живота на българските граждани и намаляване броя на пътно-транспортните произшествия е основната цел пред системата „бонус-малус“.
Предварителните разчети сочат, че 80% от собствениците на автомобили ще плащат по-евтина “Гражданска отговорност”, тъй като ще попаднат в бонус-класовете, пресмятат в КФН.
Изчисленията на експертите на комисията показват, че под 1% от шофьорите ще бъдат в най-високите класове по малус, които предвиждат оскъпяване с 400%. Причината за попадането в този клас ще е следствие на вина за причинена смърт на пътя.
От Комисията за финансов надзор обявиха, че заедно с МВР и Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията организират на 3 декември кръгла маса, на която ще бъдат поканени всички заинтересовани страни за обсъждане на наредбата за „бонус-малус“.