Големият зелен проект на София е метрото, то помага трафика да се намали с близо 25%. Това каза Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
“Над 79 000 тона вредни вещества годишно по-малко се изхвърлят в атмосферата именно заради наличието на метро, а след година и половина ще достигнат 90 000 тона. Над 55 000 автомобила по-малко се движат по улиците на София, благодарение на наличието на метро", пресметна инж. Братоев.
Според изпълнителния директор на "Метрополитен" софийското метро като финансови показатели е един от най-успешните проекти от този тип в Европа.
"Изграждането на един километър от метрото е в пъти по-евтино отколкото в другите европейски страни. Темпото също е много добро и имаме изключително добре изградена система за финансов контрол – така че да не може нито едно евро да отиде не по предназначение”, заяви Братоев.
Той не отрече, че проектът е много е сложен, че ежедневно има проблеми, които трябва да се отстраняват. независимо от проучванията по време на работа, че има много изненади.
Братоев е категоричен, че проектът за изграждане на столичното метро е един от знаковите за това как да се реализират проекти по европейски програми.
“Софийското метро навършва 20 години. Това събитие си заслужава да се отбележи, защото първият построен участък беше един изстрадан участък, смята изпълнителният директор на "Метрополитен". – Това бяха години, когато проектът трудно се финансираше, нямаше достатъчно опитни строители и тези шест километра са строени 19 години. Но въпреки всичко, чрез този участък, ние придобихме опит, както по отношение на строителството, така и по отношение на експлоатацията, за да можем следващите участъци да ги строим по-бързо."
Стоян Братоев информира, че трасето на метрото е с дължина над 40 километра, като само за последните десет години са построени 31 км. метро, докато първите 9 километра са строени 24 години. Той е на мнение, че София има потребност от такова съоръжение и трябва да го развива в направлението, където има потребност и пътници.
На какво се дължи бързото развитие на столичното метро? Какъв е неговият капацитет? Кои са непредвидените препятствия при строежа на третия лъч? Кога ще има търг за модернизация на метрото?
Вижте повече във видеото!