Едва 7,4% от българите ползват интернет банкиране, показва най-новото проучване на Mastercard.
Банките в момента са в уникална ситуация, защото трябва да обслужват и отговарят на изискванията на четири поколения с различни очаквания и нагласи – на родените от 1945 до 1965 г. т. нар. baby boomers, на родените между 1966 и 1979 г. – Generation X, на тези от Generation Y, родени след 1980 до 2000 г., а в бъдеще и за най-младите от Generation Z – родените между 2001 и 2015 г.
Това обясниха от Райфайзенбанк България и прогнозираха, че банките ще излязат с нови дигитални решения за подобряване на клиентското изживяване.
Според експертите на банката много от клиентите предпочитат все още да посетят банковия офис, да се консултират с банковите специалисти, да се обадят в колцентъра, но доста активно се развиват и онлайн комуникациите.
За сравнение, в Индекса за дигитална икономика и общество (DESI) за 2016 г. на Евростат, който представлява онлайн инструмент, с който се измерва напредъка на държавите членки на ЕС към дигитална икономика и дигитално общество, България отчита 64% интернет пенетрация, докато средно за Европа този показател е 85%.