fallback

НАП ще дава справки по телефона за дължими данъци

Новата услуга ще бъде въведена в близките месеци

16:34 | 07.08.17 г.

Националната агенция за приходите (НАП) ще може да предоставя данъчно-осигурителна информация на клиентите си, които притежават персонален идентификационен код (ПИК), и по телефона чрез колцентъра си. На практика това означава, че гражданите и фирмите с ПИК ще могат да получават информация за своите данъчни и осигурителни задължения по още един начин, не само онлайн - с ПИК или електронен подпис и в офисите на Агенцията, но и по телефона, след като се идентифицират със своя ПИК, информират данъчните.

От приходната агенция уточняват, че досега нямаше такава възможност, но последните промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК) дават възможност да бъде предложена новата услуга. Очаква се Агенцията да въведе проверката за данъци и осигуровки по телефона в близките месеци.

Разпоредбите на ДОПК дават 6-месечен срок, в който да се уреди редът и начинът за прилагането им.

От създаването си през 2008 г. до сега колцентърът на НАП е получил близо 3 млн. запитвания. Чрез телефона за информация на Агенцията 0700 18 700 са обслужени 2,2 млн. запитвания на клиенти, а служителите на информационния център са отговорили на над 164 400 въпроса, постъпили на електронния му адрес – infocenter@nra.bg.

Автоматизираните справки и информация са ползвани над 680 хил. пъти. 

Статистиката на информационния център сочи още, че пропуснатите обаждания в работно време са под 5%, а доволните от получената информация от служителите на НАП са над 90%.

На телефона на информационния център на НАП 0700 18 700 гражданите и представителите на фирмите могат да получат съвет за декларирането и плащане на данъци и осигурителни вноски.

Освен това могат да ползват и автоматичните услуги, които не изискват разговор с оператор и са достъпни 24 часа в денонощието: проверка на здравен статус, справка за регистрация по ДДС и др. Телефонното обаждане към 0700 18 700 е на цената на градски разговор от цялата страна за абонатите на стационарни телефони. Обажданията от мобилни телефони се заплащат по стандартната тарифа на съответния мобилен оператор. Запитвания клиентите могат да изпращат и на имейл адрес infocenter@nra.bg.  

Колцентърът на НАП приема също и сигнали за неиздаване на касови бележки и други данъчни и осигурителни нарушения.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:45 | 13.09.22 г.
fallback