Над 87% от клиентите в България желаят да застраховат потребителските си кредити срещу рискове като безработица, временна или постоянна нетрудоспособност и хоспитализация в резултат на злополука. Този процент е по-висок от средния за Централна и Източна Европа, където показателят е 80%.
Това показват данните от проучване на специализираната финансова институция БНП Париба Кардиф.
Статистиката показва, че клиентите най-често се тревожат от настъпването на събития като продължителен болничен или безработица, които се отразяват на бюджета им и на възможността да изплащат кредитите си.
Затова БНП Париба Лични Финанси в партньорство с БНП Париба Кардиф подобрява условията по застраховките на потребителските си кредити, съобщиха от финансовата институция.
Така българите ще могат да се възползват от по-широко покритие на рисковете с по-големи обезщетения, които могат да надвишат първоначалния размер на потребителския кредит. Увеличен е и броят на месечните вноски, покрити от застраховката.
Тези промени са част от новата ѝ програма „Фокус върху клиента“, която започна от началото на април.
Целта на програмата е да отговори в по-голяма степен на очакванията на клиентите по отношение на предимствата и добавената стойност на застрахователните продукти към потребителски кредити.
“С този проект ние осигуряваме на хората спокойствие, че ще могат да управляват кредитите си дори в тежки периоди като безработица или продължителен болничен, което е от полза за семейния им бюджет“, коментира Бруно Льору, изпълнителен директор на БНП Париба Лични Финанси, България.