Министерството на икономиката ще насърчи създаването на дигитална платформа, която ще свърже в реално време търговските представители с предприятията и държавата. Работим за повишаване на популярността на службите по търговско-икономическите въпроси (СТИВ) на България в чужбина, за да станат по-достъпни за българската икономика.
Това обяви зам.-министърът на икономиката Любомир Ганчев по време на конференция "Проблеми и решения за малките и средните предприятия" в Университета за национално и световно стопанство, която се организира съвместно със Софийската търговско-промишлена камара, съобщи пресцентърът на икономическото ведомство.
По думите му целта е да се възстанови диалогът с всички сектори и представителни организации и да се намерят решения, насочени към подобряване на бизнес средата и осигуряване на благоприятни условия за ускорено икономическо развитие.
Изпълнителният директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) Мариета Захариева смята, че платформата ще създаде реална карта на работещите предприятия в страната и тяхната готовност за излизането на външните пазари.
“Ние искаме предприемачите да имат бърза връзка с търговския екип на България в чужбина”, заяви Захариева.
От своя страна зам.-министърът на икономиката Лъчезар Борисов подчерта, че вече се набляга на съвместната работа между науката, бизнеса и държавата и посочи, че най-много програми има предвидени в министерството за стимулиране на малките и средните предприятия.
„Министерството на икономиката работи по всички фактори на икономическия растеж, като акцентира значително върху ръста на инвестициите. Работим и върху изготвянето на Концепция за Индустрия 4.0, която в бъдеще да прерастне в стратегия с конкретни мерки, с осигурено финансиране, както и с възможности за изпълнение на мерките за дигитализацията на българската икономика“, напомни Борисов.
Според Георги Чернев, председател на Софийската търговско-промишлена палата, трябва да има нова браншова и регионална политика, като браншовите камари трябва да имат директен и редовен контакт с властта, а техните проблеми да се решават приоритетно.
“Необходима е и регионална политика и обединяване на усилията на регионалните структури на бизнеса. Това, заедно с новата браншова политика, ще гарантира растеж по-голям от 3%”, каза Чернев.