Българското образование е недофинансирано и липсата на инвестиции се отразява на качеството на работната сила и нейното позициониране в международното разделение на труда.Това са изводите в анализа на Кристофор Павлов, главен икономист на УниКредит Булбанк, разпространен от банката.
Според Павлов заложените средства в Бюджет 2017 няма да са достатъчни, за да променят образователните достижения на българските ученици, които изостават в сравнение с тези на връстниците им в повечето развиващи се икономики.
Според банкера парите за образование, които България възнамерява да отделя в следващите три години, не само остават без съществена промяна в сравнение с тези отделени исторически средно в страната за последните 15 години, но и продължават да са по-ниски от тези в повечето развиващи се икономики.
За сравнение той дава групата на постсоциалистическите развиващи се икономики страни, членуващи в ЕС -Централна и Източна Европа (ЦИЕ), в която само три страни са отделили за образование суми, по-малки от 4% от БВП, средно за последните 15 години.
Графика: Разходи на публичния сектор за образование, в процент от БВП, осреднени за периода 2000-2014 г.