Община Велинград беше посочена от финансовия министър Владислав Горанов като пример за лошо управление - тя е със запорирани сметки, не може да финансира нормални дейности, а дълговете й надхвърлят 20 млн. лева.
Националната агенция за приходите (НАП) и Прокуратурата вече проверяват какви са причините за тежкото финансово състояние на общината.
Обяснение защо се е стигнало до тук даде и общинският съветник Александър Гагов. Пред bTV той коментира, че годишните приходи от такса "смет" на общината са в размер на около 1,3 - 1,4 млн. лева.
За тази сума е сключен и договор с фирмата за чистота, но допълнително в последните осем години са били подписвани и анекси, като например за почистване на нерагламентирани сметища. Така годишно на фирмата са превеждани още 1 млн. лева годишно и са натрупани 8 млн. лева задължения.
Според новия кмет на града Костадин Коев заявените извозени количества смет са големи и не отговарят на размерите на Велинград. В същото време и градът не е добре почистен, допълва още Гагов.
Общинският съветник уточни, че преди осем години община Велинград е имала свое дружество - "Стройком", което се е грижило за чистотата в града. Според него дружеството е било оставено умишлено да фалира, а почистването - възложено на частна фирма.
"Всичко се мислеше да бъде за добро", смята бившият общински съветник бизнесменът Златко Златанов, който е участвал в разпродажбата на активите на фалиралата "Стройком". Той уточни, че е подкрепил идеята за отдаването на почистването на Велинград на частна фирма, защото техниката на общинското дружество е била морално остаряла.
Александър Гагов беше категоричен още, че причина за фалита на общината са и несъбраните приходи от туристическа такса. Според него при това натоварване на хотелите в града приходите от туристическа такса трябва да бъдат най-малко 1,5 млн. лева годишно. В общината обаче се внасят между 200 и 300 хил. лева.