Много малък е процентът на случаите със сгрешена информация за влогове в Корпоративна търговска банка (КТБ). Разпореждането със средствата по гарантираните депозити в банката протича нормално. Това съобщи пред журналисти Радослав Миленков, председател на Управителния съвет на Фонда за гарантиране на влоговете в банките (ФГВБ), цитиран от БТА.
„Много малко са изтеглените пари кеш от всички разпоредени до момента над 2 млрд. лв. влогове в КТБ. Това показва, че хората имат доверие в банковата система към момента“, коментира Миленков.
На въпрос дали от утре, след като отвори врати и Търговска банка „Виктория“, се очаква да бъдат изтеглени по-голяма част от влоговете, макар че тя не е с отнет лиценз и продължава да бъде на пазара, Миленков коментира, че не е сигурно, че всички вложители ще изтеглят средствата си.
„Ако това се случи, то банката ще остане с активи и капитал, което означава, че тя няма да има разходи за лихви“, добави той. „Трудно ми е обаче да кажа дали това е работещ бизнес модел и доколко той би бил устойчив.“
На въпрос какво се случва с вложителите в КТБ, които не могат да се разпоредят със средствата си заради сгрешени данни, Миленков каза, че възраженията на вложителите се разглеждат от квесторите на КТБ в 7-дневен срок.
„Квесторите се произнасят по тези възражения и подават коригиращата информация към обслужващите банки“, обясни Миленков. „Апелирам банките да не обръщат внимание на дребни несъответствия - например сбъркан етаж в адреса по лична карта, но в същото време банките носят отговорност за идентификация на данните“, подчерта той.
„От една страна обслужващите банки искат да защитят себе си, но и да не забравяме, че внимателният преглед на легитимиращия документ предпазва от измама, което е и в интерес на вложителите“, добави председателят на ФГВБ.
До момента са обслужени около 60 хил. вложители и на този фон е много малък процентът, в който има сгрешена информация за вложителя, посочи Миленков.
Същевременно квесторите на КТБ съобщават чрез сайта на банката, че от 1 януари 2015 г. всички действащи индивидуални договори и договори с работодател за издаване и обслужване на банкови карти и продукти ще бъдат едностранно прекратени.
„От 20 юни картите и терминалите на КТБ бяха служебно блокирани от БОРИКА, с което се прекрати възможността за използването им“, пише в съобщението до клиентите.
Всички банкови карти от тип BORICA (клас MAESTRO), VPAY и VISA (Electron, Classic, Gold и Business) са собственост на КТБ и като такива следва да бъдат върнати обратно на банката при прекратяване на договорите за издаване и обслужване и/или при изтичане на срока им на валидност, уточняват квесторите Станислав Лютов и Елена Костадинчев.
„Връщането на пластиките може да стане индивидуално или групово във всеки офис на КТБ АД, по пощата, чрез работодателя Ви или по друг удобен за Вас начин“, поясняват те.
С прекратяването на договорите за издаване и обслужване на банкови карти клиентите, ползващи услугата „овърдрафт по картова сметка“ не се освобождават от задължение да възстановят сумите, ползвани и дължими по овърдрафта.