Планът за преструктуриране на дейността на най-голямата италианска банка – UniCredit, няма да се отрази на операциите на поделението й в България – УниКредит Булбанк. Това заяви главният изпълнителен директор на финансовата институция Левон Хампарцумян по време на откриването на нов филиал с иновативен модел за обслужване на бул. „Дондуков“ в София.
Припомняме, че през март тази година изпълнителният директор на италианския кредитор Федерико Гицони обяви план, насочен към подобряване на финансовото състояние на институцията и оптимизиране на структурата й. UniCredit възнамерява да съкрати 8 500 служители и да продаде активи като част от 5-годишен план.
„Между преструктурирането на дейността на UniCredit и операциите ни тук няма директна връзка. По време на кризата ние извършихме успешна оптимизация на работната ръка и постигнахме ефективност на работния процес“, каза Хампарцумян по време на събитието, част от отбелязването от банката на 50-годишнината от създаването на нейния предшественик – Българска външнотърговска банка.
Той добави, че УниКредит Булбанк осигурява една добра подготовка на служителите си, осъществявайки процеси по обучение. Директорът на УниКредит бе категоричен, че до съкращения на персонал в България едва ли ще се стигне, подчертавайки способностите на банковите служители.
„Днес в банковата система има по-малко мистика", сподели Хампарцумян, подчертавайки, че се засилва използването на други, алтернативни канали за достъп до банкови услуги.
През март 2013 в Бизнес парк София най-голямата банка по активи в България отвори първия си филиал за иновативно обслужване. Директорът Банкиране на дребно Цветанка Минчева потвърди ангажимента на институцията за осъществяване на инвестиции в иновации и за развитие на нов модел на обслужване.
„Последните анализи на УниКредит показват, че ролята на банковия филиал се променя и той вече се превръща в място основно за консултации и операции с висока добавена стойност“, коментира тя и представи данни, отчетени след откриването на първия филиал.
„В първите месеци след откриването посещенията се увеличиха с 60%. Освен увеличаване на потока от клиенти, иновативният филиал се радва и на 93% по-доволни от обслужването клиенти“, каза Минчева. „Една година по-късно клиентите дори купуват с 50% повече продукти, а 82% от операциите се извършват на Бързата банка или онлайн.“
УниКредит Булбанк съставя своя индекс на удовлетвореност чрез анкети сред своите клиенти. Изследват се 20 показателя, като в първия филиал клиентите са били доволни на 100% от общия изглед на офиса, познаването на продуктите от страна на служителите, както и от техния вид.
За първото тримесечие на 2014 г. УниКредит отчете 71,2% ръст на нетната печалба до 71,8 млн. лв. Активите на кредитора се покачиха минимално с 0,69% на годишна база до 12,693 млрд. лв. Нетният лихвен доход за първите три месеца на новата година е нараснал със 7,3 на сто при приходи от лихви за 147 млн. лв. и разходи за лихви от 40,2 млн. лв.
Филиалът се намира в центъра на София, на бул. „Дондуков“ 9, в сграда, която е със статут на паметник на културата и в която са работили служителите на Пражката кредитна банка. Снимки можете да видите в галерията.