fallback

MasterCard: Българите купуват с дебитни карти най-често храна, дрехи и бензин

Потребителите искат да ползват картите и за разплащане със здравни заведения, общинските и държавните институции

11:09 | 03.10.13 г. 1

Повечето активни български картодържатели имат дебитна карта (78%), а 17% от картодържателите притежават както дебитна, така и кредитна карта. Това показват резултатите от четвъртото годишно проучване на MasterCard Европа за поведението на  българските картодържатели, съобщи платежната компания.

Според проучването MasterIndex България, близо две трети от активните картодържатели (67%) най-често използват дебитните си карти за закупуване на храна. Сравнително по-малко от тях купуват дрехи (36%), плащат с картите си в бензиностанции (28%) и за комунални услуги (26%). Изследването показва още, че близо половината от българските картодържатели (49%) плащат с карта за суми над 25 лева.

Кредитните карти най-често се използват в бензиностанции (37%), за пазаруване в интернет (36%), както и за плащане на комунални сметки и закупуване на храна (всеки по 32%), при пътуване в чужбина (28%), а 21% от картодържателите най-често използват кредитните си карти за дрехи.

Интересът на активните български картодържатели към използването на картови плащания обхваща широк диапазон от локации. Например 37% от картодържателите, по-голямата част от които жени, биха искали да използват разплащателни карти в здравни институции, докато 19% от картодържателите посочват държавните и общинските учреждения, в които да платят своите данъци и такси. В същото време 8% споменават откритите пазари като желано място за картови плащания и 7% от анкетираните заявяват, че биха искали да плащат с картите си навсякъде.

MasterIndex България разкрива и други интересни данни. Висок е процентът на картодържателите, които използват само дебитни карти - 82% жени и 74% мъже, а по отношение на регионите в Северна и Източна България броят на активните картодържатели, които притежават само дебитна карта, достига 83%.

MasterIndex България е годишно изследване на MasterCard Европа, което има за цел да анализира картодържателите и да вникне в избора и навиците на картодържателите в България, както и в тяхното разбиране за личната им финансова ситуация.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:28 | 07.09.22 г.
fallback