fallback

Актът за раждане ще се използва за доказване на самоличност

Шофьорската книжка ще се издава ускорено, когато се взема за първи път, при придобиване на нова категория и при възстановяване на правоспособност след нарушения

20:11 | 29.06.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Министерският съвет одобри промени при ваденето на лични документи, съобщиха от правителствената пресслужба и потвърдиха, че те се правят за улеснение на гражданите.

Със законопроекта се урежда хипотезата за издаване на нов документ за самоличност, когато заявителят не може да предостави документ за самоличност или друг, който да го замества, поради загубване, кражба или унищожаване. В тези случаи се предвижда удостоверяването на личността да става с представянето на акт за раждане.

Едно от предложените изменения е отпадането на задължението за смяна на шофьорската книжка при промяна на постоянния адрес на населено място в рамките на една област.

Разширява се обхватът на въведената ускорена услуга за издаване на книжка за правоспособност за управление на моторно превозно средство (МПС) – до 3 дни от приемането на заявлението, като се добавят и случаите на: първоначално придобиване на правоспособност за управление на МПС от определена категория; подмяна на свидетелството поради придобиване на правоспособност за управление от нова категория; възстановяване на правоспособност поради отнемане на контролни точки; възстановяване на правоспособност поради отказ на категория.

Отпада изискването за предоставяне на копие от документ за завършено образование в случаите на подавани от чужди граждани заявления за подмяна на чуждестранни книжки с български. Логиката е в обстоятелството, че се касае за признаване на вече придобита правоспособност за управление на МПС, а изискването за образование е национално и е се отнася към първоначалното издаване на този документ, уточняват от кабинета.

В Закона се създава и правна възможност личните карти на българските граждани да съдържат удостоверения за електронна идентичност. По този начин те могат да бъдат използвани като носител на електронен идентификатор по смисъла на Закона за електронна идентификация.

Регламентирана е и опцията за запис на удостоверения за електронна идентичност в паспортите, както и в разрешенията за пребиваване, които се издават на пребиваващи у нас чужденци. Предвидена е и възможността при определени условия да бъдат издавани паспорти със срок на валидност до 10 години, както и временна карта за самоличност на хора, на които е постановена присъда, която не е влязла в сила.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:34 | 14.09.22 г.
fallback