fallback

С. Георгиева: Целта ни е да обучаваме уязвими групи, за да не разчитат на помощи

Компаниите все повече наблягат върху това продуктите, които ползват, да със социална отговорност, посочи създателката на "Шоколадова къща Станимира"

17:18 | 31.05.22 г.

Корпоративните клиенти наблягат все повече върху това продуктът или услугата, която ползват, да има социална отговорност, затова избират доставчици с мисия да подкрепят хора от уязвими групи. Това коментира в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria Станимира Георгиева, създател на "Шоколадова къща Станимира".

Тя обаче е на мнение, че от страна на държавата стъпките за насърчаване на социалното предприемачество са малки и бавни, въпреки че могат да се въведат мерки като временна финансова помощ за откриване на работни места или провеждане на обучения.

"Можем да обучаваме повече хора, които са от уязвими групи и имат нужда от трудови навици, за да отидат на пазара на труда. Моята цел е да се обучават, за разлика от много фирми, които казват, че искат да задържат таланти. Аз не искам да ги задържам, а да се обучават и да отидат да работят, а не да стоят вкъщи и да получават помощи", обясни Станимира Георгиева.

Тя разказа, че над 200 проекта и рекорден брой участници са били представени на годишните награди на социалния и отговорен бизнес на Българския форум на бизнес лидерите.

"Те дадоха пример, че все повече хората търсят мисия, потвърди Георгиева и уточни, че това минава през потребители или служители. – Стремим се да имаме не само надежден, а предвидим партньор, който и при кризи ще преследва и нуждите на обществото като цяло.“

Важно за фирмата е да има печат за социално предприятие, смята още тя.

Според нея поредицата от кризи през последните години са били подходящ момент за иновации и оптимизации на малкия бизнес. В периода на пандемия фирмата е пренесла корпоративния си бизнес в интернет с видеа, онлайн обучения, тийм билдинг услуги.

„През последните години се разширява мрежата и партньорството между неправителствения сектор и социалното предприемачество, като вече има добри примери от банковия и IT сектори“, разказа създателката на "Шоколадова къща Станимира".

Как се прави оптимизация на процеса от доставката на суровини до изработката на готов продукт? Каква е ролята на маркетинга при представянето на нови услуги? Кога "Шоколадова къща Станимира" ще отвори физически магазин? Как се отразява на цените по-скъпото какао и увеличеното потреблението на шоколадови продукти в световен мащаб? Повече за това как се реализират украинските бежанци в български фирми, социалното предприемачество, каузите на „Маратона на приятелството в Плевен“ може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:41 | 13.09.22 г.
fallback