Компаниите все повече имат нужда освен да задоволят своите първостепенни нужди от продукти и да направят и своите стъпки в опазването на околната среда. Това е инвестиция в промяна на мисленето на обществото, каза Цонка Иванова-Терзиева, управител „Маркетинг и снабдяване“ на DM - България, в рубриката Made in Green на Bloomberg TV Bulgaria.
Необходима е промяна както в производството, така и в потреблението, посочи тя, като допълни, че е важно, че отговорните компании, правейки зелени инвестиции, могат да се диференцират и клиентите оценяват тези стъпки.
Тя коментира темата дали зеленият преход за бизнеса може да бъде плавен, като заяви, че DM работи по зелени политики още от началото на 70-те години.
"Трудно е да се конкретизира какви инвестиции като суми са вложени в зелени проекти, но ние акцентираме върху промяната на мисленето. Конкурентоспособността не намалява с влагането на инвестиции в зеления преход, а напротив: те вървят ръка за ръка", каза Терзиева.
Темата за устойчивото развитие е залегнала в корпоративната култура на компанията още от самото ѝ създаване. Една от основните ѝ цели е да се дава положителен пример в обществото както със социална отговорност, така и с конкретни стъпки към подобряване на околната среда, добави тя.
Настоящите кризи, през които преминава световната икономика, не са забавили зеления преход на компанията, категорична бе Терзиева, защото това е дългосрочна стратегия.
Целия разговор вижте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.