Тя съобщи, че себестойността на единица продукт е много по-ниска при компаниите, които са въвели иновации. "Умният” бизнес е подготвен и може да удържи на тези непредвидени и форсмажорни причини", убедена е Радомирова.
Тя отбеляза, че в началото на войната е имало напрежение, тъй като някои компании внасят стъклен амбалаж от Украйна. „Това е преодоляно, но очакванията все пак не са позитивни“, коментира експертът.
Според Радомирова на глобално ниво индустрията е изправена пред много големи предизвикателства. Тя обаче е категорична, че към момента няма недостиг на каквито и да е материали и суровини, които да затрудняват работата на компаниите в България, като уточни, че сега е началото на пиковия сезон, когато се осигурява 60% от пивото в страната.
По думите на Радомирова всяка компания сама взема решения какви да са цените на пивото, но последните статистически данни показват, че има лек ръст.
“Все още няма анализи и прогноза на ниво бранш как ще се развива цялостно индустрията. Със сигурност се знае, че винаги, когато има инфлация и натиск върху домакинствата, безспорно това се отразява и върху продажбите”, посочи изпълнителният директор на Съюза на пивоварите в България.
Според Радомирова притесненията относно енергийните доставки на сектора донякъде се потушават от мерките на компаниите по отношение на кръговата икономика и многото вече направени инвестиции. “Има диверсификация. Тя не е достатъчна да компенсира необходимостта от газ, но така или иначе се работи в тези насоки”, каза още експертът.
Радомирова не очаква износът на българска бира да бъде повлиян от войната, тъй като Русия и Украйна не са пазари, на които страната ни е активна. Тя напомни обаче, че влияние ще изпитат мултинационалните компании, които оперират на тези пазари и посочи, че в България работят две от тези компании.
Какви са целите на браншовите организации с инициативата “Пластик пак България”?
Целия разговор вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на предаването “В развитие” гледайте тук.