fallback

Ръстът на продажбите на дребно в Европа се забави през февруари

Продажбите на дребно в България са отбелязали първото си месечно понижение от последните шест месеца насам

13:44 | 07.04.22 г.

Темпът на растеж на продажбите на дребно на Стария континент се е забавил през миналия месец, показват данните на европейската статистическа служба Евростат, публикувани в четвъртък. Според тях обемът на продажбите на дребно в Европейския съюз (ЕС) и в еврозоната се е увеличил с 0,3% на месечна база през февруари спрямо месечното увеличение от съответно 0,5% и 0,2% през януари.

На годишна база продажбите в ЕС са нараснали с 5,4% (8,9% годишен ръст през януари) и с 5,0% в еврозоната (8,4% годишен ръст през януари).

България не е изключение от цялостната картина - през февруари продажбите на дребно у нас са отбелязали първото си месечно понижение за последните шест месеца, свивайки се с 0,5 на сто. На годишна база показателят е нараснал с 6,6% спрямо януарското повишение от 11,1%.

Месечно сравнение на база сектор на търговията на дребно и държава

В еврозоната обемът на продажбите на дребно на автомобилни горива се е увеличил с 3,2% за месец и с 0,8% за нехранителните продукти, докато продажбите на храни, напитки и тютюневи изделия са намалели с 0,5%.

В ЕС обемът на продажбите на дребно на автомобилни горива се е увеличил с 3,9% за месец и с 0,4% за нехранителните продукти, докато продажбите на храни, напитки и тютюневи изделия са били с 0,4% по-малко.

Най-голямо месечно увеличение в продажбите на дребно е имало в Словения (8,0%), Нидерландия (4,0%) и Португалия (2,3%). Показателят се е свил най-силно в Белгия (-1,8%), Естония (-1,7%) и Полша (-1,6%).

Годишно сравнение на база сектор на търговията на дребно и държава

В еврозоната обемът на продажбите на дребно на автомобилни горива се е увеличил с 12,0% на годишна база и с 9,3% за нехранителните продукти, докато продажбите на храни, напитки и тютюневи изделия са намалели с 2,0%.

Що се отнася до ЕС, обемът на продажбите на дребно на автомобилни горива е нараснал с 12,7% на годишна база, а този на нехранителните продукти е отчел повишение от 9,6 на сто.

Продажбите на храни, напитки и тютюневи изделия са били с 1,5% по-малко.

Най-голямо годишно увеличение в общия обем продажби е отчетено в Словения (21,7%), Словакия (16,5%) и Португалия (15,9%), докато лидери по понижения са били Австрия (-5,9%), Белгия (-5,1%), Кипър и Финландия (и двете със спад от -2,0%).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:10 | 13.09.22 г.
fallback