Министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов възложи одит на държавното дружество „Автомагистрали“ ЕАД. Той ще се извърши от дирекция „Вътрешен одит“ в МРРБ и обхваща периода от сключването на първите инхаус договори през 2018 г. до края на 2021 г., съобщават от пресцентъра на МРРБ.
Одиторите на министерството ще направят анализ и оценка на финансовото управление на „Автомагистрали“ и ще проверят изпълнението на сключените договори чрез така нареченото вътрешно възлагане. Целта е да се установи законосъобразността на управленските решения в дружеството, свързани с разходването на средства и изпълнението на сключените инхаус договори.
Миналата седмица регионалният министър Гроздан Караджов заяви, че всички инхаус договори за строителството на автомагистрала „Хемус“, сключени от предишното редовно правителство, са незаконни. Става дума за договори за 4 млрд. лв. за автомагистралата, а на този етап настоящото правителство нямало как да спре да плаща по тях.
Във всички инхаус договори, включващи също договор за 1 млрд. лв. за строителството на пътя Ботевград-Видин и за 500 млн. лв. за свлачища, „Автомагистрали“ е превъзложило предвидената работа на други изпълнители и подизпълнители. Според Караджов Законът за обществените поръчки е бил заобиколен, без да са ясни мотивите за това.
Регионалното министерство обяви и конкурс за трима представители на държавата в Съвета на директорите на „Автомагистрали“. Членовете на Съвета на директорите на дружеството са петима, като другите двама се предлагат от Агенцията за публичните предприятия и контрол.
Кандидатите ще трябва да представят концепциите си за петгодишен период на управление на държавното дружество. Документи за участие се подават до 17 февруари 2022 г.
Настоящото ръководство на „Автомагистрали“ ЕАД остава на позициите си до провеждането на конкурса.
Припомняме, че в средата на януари Караджов освободи изпълнителния директор на държавното дружество Десислава Христова и промени устава му. Промяната предвиждаше то да се представлява от един изпълнителен директор вместо двама, както беше до тогава.