Тунелът под вр. Шипка в крайна сметка ще се строи по съществуващия проект. Това потвърди регионалният министър Гроздан Караджов във времето за парламентарен контрол в отговор на въпрос на депутатите от ГЕРБ Иван Тотев и Николай Нанков.
Министърът първоначално планираше препроектиране на тунела, така че да стане с 4 ленти за движение. Това обаче е невъзможно, защото пътят е двулентов.
Договор с избрания изпълнител на проекта на стойност 360 млн. лева - „Консорциум ПСВТ“, в който участват „Пътни строежи" – Велико Търново, „Пътинженерингстрой-Т“ и „Хидрострой“, още не е подписан.
В отговор на друг въпрос от депутата от „Продължаваме промяната“ Александър Дунчев Караджов посочи, че има проект за основен ремонт на пътя София-Самоков-Боровец. Проектът обаче е остарял – от 2016 г. е, а по закон щом са минали 5 години, той трябва да се актуализира.
Актуализация на проекта е заложена в план-графика на пътната агенция за тази година и предстои да бъде обявена обществена поръчка. След това ще се проведат и процедури за избор на строител и надзор, обясни регионалният министър.
В момента тече текущ ремонт на участък от пътя с дължина 18 км, поставят се и мрежи за укрепване на свлачищен участък. Ще се укрепват и още 7 свлачищни участъка в отсечката между Боровец и с. Радуил, за което се разработват технически проекти в момента, посочи още Гроздан Караджов.
Що се отнася до строителството на скоростен път София-Боровец, той каза, че в периода 2000-2006 г. са разработвани прединвестиционни проучвания, но инвестиционното намерение не е разглеждано като приоритетно след това.