„Автомагистрали“ са сключили договор за доставка на озеленяване на автомагистрала „Хемус“, но не е сключен такъв за строително-монтажни дейности на магистрала. Това заяви пред bTV вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов. По думите му има само договори за доставка на материали – чакъл, бетон, желязо.
Според него към днешна дата не може да се даде краен срок за завършването на аутобана през Северна България.
Сключени са договори за 10 участъка за оставащите 240 км от магистрала „Хемус“, които не са изградени. Само един е сключен по Закона за обществени поръчки (ЗОП), той върви добре и ще бъде завършен в срок. За останалите девет участъка е приложен „инхаус“ механизмът, обясни регионалният министър.
Той поясни, че държавното дружество „Автомагистрали“ няма нито необходимата техника, нито нужните служители, за да завърши процедурите. Караджов уточни, че по въпросните 10 участъка са възложени процедури за 4 млрд. лв., като от тези пари са преведени ефективно 1,3 млрд. лева.
„Преведени са на фирмите, с които „Автомагистрали“ е сключила договори по „инхаус“. Аз не мога да твърдя коя фирма е куха и коя – не, има си разследващ орган. Никой министър на регионалното развитие няма разследващи правомощия. Във всичките девет участъка с „инхаус“ започва строителството без да има нито един проект, посочи той и обясни, че Народното събрание трябва да узакони строителството на тези участъци.
Министърът беше категоричен, че следващите поръчки ще минават по ЗОП, ще се ограничи и практиката строителят сам да проектира изпълнението. По думите му към момента няма нито един готов проект за голям инфраструктурен проект.
Караджов добави, че проект за тунел под Шипка също няма.