Тя е на мнение, че елементът на задължителност допълнително плаши хората – те се чувстват притиснати освен от вируса и от разпоредби.
"Това, което движи хората, не е страх. Те се стремят към сигурност и спокойствие. Къде в момента могат да получат сигурност и спокойствие? Никъде. Говорихме си за ваксини, говорихме си за спокойствие, говорихме си за страшния вирус и от всичко стана такава каша в главите на хората. Тази дезинформация кара хората да нямат доверие в нищо", посочи Антонова.
Тя потвърди, че ваксината не дава стопроцентова гаранция, а това според нея означава, че спокойствието няма да се върне.
"На хората им омръзна да им обещават нещо, което няма как да се случи", отбеляза психологът.
На въпроса дали една информационна кампания, предприета от правителството, ще промени нагласите, тя каза: "Аз не съм против ваксините, а против това, че спокойствието на хората е отнето“.
Ина Антонова е категорична, че хората са толкова изплашени и икономически нестабилни, че от тук нататък каквато информация да получат, няма да върнат доверието си в институциите.
Тя напомни дългото време, в което България нямаше редовно правителство, което беше още една стрес-ситуация за страната ни.
Антонова съветва екипите, които ще правят рекламната кампания, да работят със специалисти психолози.
Каква трябва да бъде ефективната информационна компания? Как се отразява дистанционната работа на психиката на хората? Защо реинтеграцията при децата е по-трудна?
Целият коментар вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.