fallback

Някои компании запазват бонусите за служителите и в пандемията

Заради дистанционната работа работодатели въвеждат и допълнителни стимули за служителите си, коментират от Mercer

18:08 | 29.10.21 г.

Работодателите в България, които и преди пандемията даваха бонуси и допълнителни придобивки на служителите си, и в момента намират начини да го правят. Запазва се допълнителната здравна застраховка, дори някои въведоха Covid застраховка и други привилегии, които да заместят загубени такива заради дистанционната работа. Това каза Стела Юлзари, консултант на Mercer, в предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.

Стела Юлзари коментира новото проучване на Mercer, направено сред 424 компании, за условията на труд и възнагражденията през 2021 г. Според данните възнагражданията в анализираните фирми се увеличават средно с 4% през тази година, като темпът се запазва спрямо миналата година. Увеличението е свързано с инфлацията, но това е тенденция, която се вижда от години, отбеляза консултантът. 

Заради новите реалности в пандемията работодателите въвеждат и нови допълнителни стимули за служителите си, свързани с работата от вкъщи и осигуряването на технология или оборудване и мебели, с които да се осигурят максимално добри условия, допълни Юлзари.

Същевременно 90% от работодателите, които са предлагали бонуси в офиса преди пандемията - безплатни напитки, плодове и други, са ги премахнали. 10% от тях обаче правят допълнителни плащания към служителите си, за да компенсират това.

Един от основните фактори, който влияе на размера на възнаграждението, е нивото на позицията в йерархията в компанията, посочи още гостът. Заплащането зависи също така от функциите на заеманата позиция, местоположението на централата на компанията по света, в коя индустрия оперира, какви са приходите и каква е конкуренцията. Най-малко заплащането зависи от възрастта на служителя, каза Юлзари.

Гост в предаването беше и Ваня Бабанин, консултант по управление на брандове и репутация. Според нея е важно работодателите да комуникират със служителите си по собствени вътрешни канали, които вече са задължителни в бизнеса, защото работодателите вече не могат да си позволят да не говорят със служителите си. Това показа и проучването, отбеляза специалистът.

Ако работодател не може да си позволи инвестиция в служителите поради финансова невъзможност, то има и друг начини да се „погрижи“ за служителите си. Важното е да се вижда, че има усилия, каза Бабанин.

Още от разговора вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:01 | 14.09.22 г.
fallback