Национална агенция за приходите (НАП) започва информационна кампания „Облагане на продажбите от онлайн търговия“, насочена както към търговците онлайн, така и към потребителите на стоки и услуги в интернет.
Целта на инициативата е да разясни в кои случаи продажбите на стоки в интернет подлежат на облагане и да насърчи доброволното деклариране на приходи, съобщиха от приходната администрация. Кампанията ще продължи 3 месеца.
В рамките на кампанията, потребителите, които пазаруват онлайн, ще бъдат насърчавани да избират надеждни търговци, а ако попаднат на некоректен, да подадат сигнал за това в приходната агенция.
Чрез страниците на НАП във „Фейсбук“ - „Влез в час с данъците“ и „Вземи си касовата бележка“ вече се разясняват правата и задълженията на търгуващите в интернет и на техните клиенти, както и какви са възможностите им да подадат сигнал, ако попаднат на некоректен търговец.
Потребителите трябва да знаят, че и при пазаруването онлайн е необходимо да получат платежен документ за покупките си. Изисквайки касова бележка, те гарантират потребителските си права и намаляват риска от укриване на приходи от страна на търговците, напомнят от НАП.
Кампанията ще бъде подкрепена от известни личности, част от които експерти в онлайн търговията. Те ще споделят опита си както като потребители, така и като представители на бизнеса.