Безспорно от началото на пандемията електронната търговия бележи възход, който изглежда ще се задържи и след края на кризата. В световен мащаб за изминалата година този възход се равнява на ръст в онлайн продажбите с 26,7% спрямо 2019-та. Една от основните причини за този ръст е преминаването от физически към електронни магазини – стъпка, която някои търговци предприеха доброволно, а за други бе единственият начин за оцеляване през корона кризата. Паралелно с това самите потребители станаха по-взискателни към търговците: те повишиха критериите си за бързина и качество както на доставките, така и на клиентското обслужване.
Продуктите на KIDSO.BG, преди да бъдат изпратени към своите получатели в чужбина
На родна земя онлайн търговията също процъфтява – за изминалата година „врати“ са отворили над 6000 онлайн магазина, а голяма част от вече активните и наложили се в България електронни търговци разшириха обхвата на продажбите си в нови за тях международни пазари. Това естествено доведе до нуждата от работа с партньори, които могат да оптимизират логистиката и доставките на поръчките, превръщайки ги в доставени пратки.
Експанзията на бизнеса извън границите на страната изисква редица познания и умения (от локализирането на онлайн магазина, през спецификите на пазара и чак до особеностите на аудиторията). Много търговци предпочитат да спестят средства и време в опознаване на пазара и директно да делигират процеса на опитен външен партньор, а именно – на интегратор на куриерски и фулфилмънт услуги. Идеята е той да забърза и улесни адаптирането към съответния пазар и да направи логистичната задача решена. Ролята на интегратора е именно това – да предостави интегрирани и оптимизирани куриерски и фулфилмънт решения, базирани на неговия ноу-хау и опит, които да направят всеки български търговец конкурентноспособен по отношение на доставките и в чужбина – да може той да доставя с конкурентни на местните онлайн магазини транзитни времена и цени.
Богатата гама продукти на Kidso.bg за деца и бебета – дрехи, обувки, играчки, продукти за детски стаи и училище, и др. спада към едни от най-търсените и поръчвани категории през пандемията.
„Повишеното търсене на тези стоки през 2020-та г. доведе до пик в продажбите ни. Kомпанията ни отчете 15 000 получени поръчки за един конкретен ден, като магазинът ни продава активно както в България, така и в Румъния”, споделя Димитров.
Увеличеният брой поръчки поражда необходимостта от работа с куриерски партньор, който може да покрие текущите нужди на компанията за дестинациите, до които вече доставя и същевременно да оптимизира процесите (технологични, оперативни и ценови) и в двата активни пазара – българския и румънския.
Логичният избор е euShipments – българският интегратор на куриерски услуги с над 9 години опит и един от лидерите в Западна Европа.
Екипът от опитни професионалисти на euShipments.com
Русенската компания покрива всички държави в Европейския съюз и Великобритания и към момента доставя пратките на над 350 активни онлайн магазина. Само за изминалата година българският интегратор е обработил близо 700 000 пратки.
Специфично при работата с класически международен куриер е, че в 100% от случаите се доставя с местно подразделение или един конкретен партньор, което ограничава българския онлайн магазин до капацитета и качеството на избраната международна дивизия на дадения международен куриер. При партнирането с интегратор международните доставки се извършват с независима мрежа от доказани и проверени премиум местни куриери. Моделът на реализиране на доставките интеграторите „конструират“ спрямо нуждите на всеки онлайн търговец и посочените от него критерии като цена и транзитно време за всяка конкретна държава, в която оперира.
Подготовката на пратките за изпращане до международни пазари от фулфилмънт склада на euShipments.com в гр. Русе.
В случая на euShipments тази мрежа е развита до над 20 куриерски компании и до 10 фулфилмънт склада в Европа. Специфичното на цялата тази мрежа е това, че доставката на онлайн поръчки е достъпна чрез реализирането на една-единствена API интеграция (Application Programming Interface). Интеграцията дава възможност на онлайн търговците да автоматизират и оптимизират множество административни и оперативни процеси, както и да намалят риска от човешки грешки.
Всичко това мотивира Kidso.bg да доверят на euShipments.com пратките си и до предстоящите за тях нови и привлекателни международни пазари в региона.
При подобна експанзия на повече от един пазар опростеният логистичен модел на българския интегратор изключва необходимостта от допълнителна интеграция и сложни договори с множество куриерски компании. Същевременно, партньорството с euShipments осигурява и по-лесна събираемост на всички инкасирани под формата на „наложен платеж“ суми, които интеграторът може да изплаща в оригинално инкасираната в чужбина валута или във валута и разплащателна сметка по избор на клиента.
Внимателно опаковани пратки на KIDSO.BG, преди да бъдат доставени до България и Европа.
„Чрез партнирането си с euShipments добавихме нови опции за доставка в България и започнахме да покриваме Румъния чрез избрания от тях микс от три местни куриерски компании, които използваме едновременно. Преди известно време активирахме и продажбите си в Гърция, като отново доверихме пратките си на euShipments.com”, допълва още Петър Димитров, Управител на KIDSO.BG.
Логистичният микс от три премиум куриерски компании едновременно не коства добавен оперативен и финансов ангажимент на българския онлайн търговец на дребно Kidso.bg. Това е така, защото изборът с кой от трите куриера да се доставя, е изцяло автоматизиран на база зададените от клиента критерии – срок, цена, качество на услугата за определения регион. По този начин, Kidso.bg постига най-кратки транзитни времена и най-добра цена за доставка до цялата територия на Румъния – все важни критерии, които правят компанията конкурентноспособна на румънския пазар.
Разпределяне на пратките на KIDSO.BG според държавата за доставка от фулфилмънт склада на euShipments.com в гр. Русе.
„Вече сме в състояние да доставяме до всички дестинации в ЕС чрез няколко различни по срокове и цени методи за доставка. Във всяка от държавите разполагаме и с повече от един местен куриерски партньор, а и мрежата от фулфилмънт складове функционира отлично.Този логистичен микс предоставя на клиентите ни възможност чрез подписването на един договор и изпълнението на една API интеграция да продават и доставят във всички ЕС държави гъвкаво, бързо, изгодно“, допълва още Светлозар Димитров - Управляващ съдружник в euShipments.
В духа на подобряване средата на живот, българската компания обръща внимание и на социалната отговорност. Не само Kidso.bg, но и всички други клиенти на интегратора, косвено участват в социалното подпомагане на инициативата „Предай нататък“ (www.begood.today). От септември миналата година euShipments отделят по 2 ст. от всяка обработена пратка за благотворителните кауза на фондацията. С ежемесечните дарения, компанията подпомага все повече домове за възрастни хора с проблеми в цяла България. Неслучайно всички обработени пратки се наричат „Пратки с мисия“.